Besök på banken


Så skönt med helg! Denna helg blir dessutom lite längre då jag är ledig även på måndag. Då är det Labor Day här i USA, en högtidsdag som alltid firas den första måndagen i September. Jag vet inte riktigt vad den innebär förutom att barnen och min värdmamma ät lediga från skolan (vet inte om min värdpappa är ledig).

Idag sov jag ut ordentligt och jag mår dessutom mycket bättre än vad jag gjorde igår! Imorse vaknade jag utan att det gjorde ont i halsen men var dock väldigt täppt i näsan. Det löste sig snabbt då jag har ett bra nässpray med mig hemifrån. Jag stannar dock inne och tar det lugnt idag också då jag vill öka chansen att bli helt frisk så fort som möjligt så att jag kan fortsätta träna.

På morgonen åkte jag ändå ut på ett ärende. Jag åkte till banken och träffade en tjej som har hjäpt mig att ordna ett bankkort. Just nu har jag ett konto här där min lön sätts in varje vecka och ett preliminärt bankkort. Det riktiga kortet kommer på posten nästa vecka. Hon hjälpte mig med några inställningar och svarade på några frågor jag hade. När jag körde därifrån hade jag en härlig känsla i magen, en känsla av att jag hade klarat av något som jag var nervös över att göra. Även om det bara var ett enkelt ärende på banken så var jag ändå nervös. Mycket som är enkelt att göra hemma i Sverige är jobbigt och svårt här på grund av att det är på ett annat språk. Som tur är alla Amerikaner så otroligt trevliga och hjälpsamma så det brukar ordna sig rätt bra trots att jag är nervös. Och jag klarade även detta besök på banken!

Kommentera här: