Dag 3 på orienteringskursen

Sista dagen på orienteringskursen gick fort! Vi pratade om utbildning (eftersom att det ingår att studera lite under vårt år i USA), barns olika åldrar, mötet med värdfamiljen osv. På lunchrasten gick jag, Elin och Jenny ut och åt vår dessert ute i hotellets trädgård då vädret var jättefint. Jag hann även skypa med mamma för första gången från USA vilket var jättekul! Efter lunchen fortsatte vi innan det var dags att avsluta.
 
 
 
 
 
 
 
 
Klockan två avslutades kursen och det började då organiseras inför transporterna till flygplatser och tågstationer. Jag fick sitta och vänta en stund innan JFK Terminal 2 gruppen skulle komma och hämta sitt bagage och gå ut till bussen. På bussen satt jag med Johanna, en svensk tjej som har varit med på orienteringen men som reste en dag tidigare från Sverige. Hon var så lätt att prata med och var hur trevlig och snäll som helst, så bussresan till flygplatsen kändes inte allt för lång!
 
Väl på flygplatsen checkade jag in mitt bagage och gick sedan igenom säkerhetskontrollen. Allt gick väldigt smidigt och snabbt. På flygplatsen hängde jag med Jasmin som skulle åka samma plan som mig till North Carolina och sen med en till tjej från Tyskland, en från Thailand och en från Mexico. Även här kändes inte väntan på boarding allt för lång då vi pratade mest hela tiden. När det var dags för boarding gick jag och Jasmin till vår gate medan de andra tre gick till sin gate då de skulle flyga tiill Atlanta. 
 
 
 
Orienteringskursen har varit mycket roligare och lärorik än vad jag trodde att den skulle vara. Jag har fått mycket kunskap och inspiration inför mitt kommande år som au pair. Mycket tack vare Jody, vår lärare på kursen. Hon har gjort allt med ett sådant engagemang och har visat att hon bryr sig om varenda en av oss. Jag har insett att jag kommer sakna henne och hennes föreläsningar.
 
Jag kommer även att sakna att vara en så stor grupp. Det har varit så roligt att träffa människor från hela världen som är i USA exakt samtidigt och som ska göra exakt samma sak. Under orienteringen har jag träffat tjejer från Tyskland, Frankrike, Spanien, Italien, Thailand, Mexiko, Sverige, Kina, Jamaica, Australien, Storbritannien, Panama osv. Det har verkligen varit en upplevelse att träffa alla dessa tjejer som precis som jag är i USA för att arbeta som au pair!

Kommentarer:

1 Emma:

Hej! Emma heter jag! Hittade din blogg genom en annan blogg där du hade lämnat en kommentar. Jag håller på med ansökan som au pair just nu och kommer åka med SI/au pair in america :) Det ska bli roligt att följa ditt år i USA! Lycka till med allt och hoppas du trivs riktigt bra! :)

Svar: Hej Emma! Vad roligt att du vill åka till USA och att du hittade min blogg. Hoppas att det går bra med ansökan och med den kommande matchningsprocessen. När du väl har hittat Din värdfamilj och kommer fram till USA så kommer allt slit med ansökningen kännas så värd. Den känslan har jag precis upplevt själv!
Jag svarar jättegärna på frågor om du har några under din ansökningsprocess. Ha det bra och lycka till, kram!
Nathalie Lundström

Kommentera här: