Idag flyttar jag till USA!

Då var den äntligen här, dagen som jag har väntat på och längtat efter i så många månader! Jag har inte fått många timmars sömn då det var omöjligt att somna inatt. Jag var alldeles för nervös!
 
Nu på morgonen har jag hunnit säga hej då till min pappa och till min lillasyster. Mamma följer med mig till flygplatsen så henne får jag vara med en stund till. Det var inte lika jobbigt att säga hej då till familjen som jag trodde, även om det kändes rätt ordentligt i hjärtat att lämna dem. Min familj planerar  även att resa till USA i vår, så det var lättare att kunna säga "Vi ses när ni kommer" än "Vi ses om ett år."
 
Nu ska jag göra mig klar för att åka till flygplatsen. Där ska jag säga hej då till min älskade mamma och till underbara Luleå som jag älskar så mycket. Det känns overkligt att jag idag ska lämna min hemstad för att inte återvända på väldigt länge!

Kommentera här: