Stockholm Arlanda

 
 
 
Nu har jag lämnat Luleå och befinner mig just nu på Stockholm Arlanda. Det var jobbigt att säga hej då till mamma imorse då hon blev så pass ledsen över att jag skulle åka. Jag hann i alla fall kram om henne ordentligt och försäkra henne om att allt skulle gå bra innan jag steg på planet till Stockholm.

 

Det första jag såg på mobilen då jag hade landat var att planet till New York var försenat. Jag visste redan att det var tre timmar försenat, men nu hade förseningen ökat ytterligare. Nu går planet 23:35 istället för 17:35 då det skulle ha gått från första början. Och här sitter jag ensam på Arlanda.. Trots den kraftiga förseningen är jag rätt glad ändå. Har låst in mina väskor så att jag slipper släpa på dem, har pratat i telefon med min bästa kompis och med min moster och så har jag varit och hämtat matcheckar som man fick som kompensation för förseningen. Jag har nu 250 kr att äta/fika för här på Arlanda. Jag har dessutom hittat ett jättemysigt ställe att sitta på. Sköna fåtöljer, laddningsuttag och utsikt över start och landningsbanan. Allstå har jag det ganska bra trots allt!

 

Kommer jag flyga ensam till USA?

 

Jag kommer resa till USA tillsammans med tre andra tjejer: Martina, Jenny och Elin. Vi har haft kontakt via mail och Facebook och ska idag mötas upp vid incheckningen på utrikes just innan vi ska checka in. Jag ser fram emot att träffa dem och även att slippa flyga ensam till USA!

 

Nu ska jag spela lite The Sims och sen leta upp något mysigt ställe att äta på. Har inte ätit något sedan frukosten som jag och mamma åt imorse klockan åtta och det börjar kännas rätt tydligt nu!!

Kommentera här: