SeaWorld

Dagens aktvitet var ett besök på SeaWorld. Vi har sett en delfinshow, en späckhuggarshow och massor av fiskar, sköldpaddor och andra vattendjur. Vi har klappat stingrockor och åkt på ett rullband genom en tunnel under hajar. En hel del vattendjur helt enkelt! Späckhuggarshowen och delfinshowen var rikitgt fina. Det är så gulligt att se hur samspelta tränarna är med djuren (även om jag inte är helt bekväm med att se djur på parker som dessa).
 
Förutom djur fanns det även några karuseller på området. Jag tycker verkligen inte om att åka karuseller men idag åkte jag tre stycken. En lite mindre berg och dalbana, en tekopps-version som åkte högt uppe i luften (den åkte jag med barnen) och till sist en berg och dalbana som gick på vatten. Jag var verkligen såå nervös innan för den sista berg och dalbanan som vi skulle åka, den som gick på vatten. Jag undviker ju alltid att åka karuseller och sådant just för att jag ogillar känslan när det går så där fort. Dock valde jag att åka ändå, det var ju ändå en rolig grej att göra när vi var där. Man satt i alla fall två och två i båtar där det rymdes åtta personer. Efter att ha köat ett bra tag var det vår tur. Jag satt brevid S (äldsta tjejen i min värdfamilj) och hon var inte särskilt nervös vilket gjorde det lite bättre. När båten började åka gick det sakta till en början. Vi åkte på vatten genom små gångar och åkte uppför två gånger innan det stora stupet kom. Haha, jag hade velat se min min just innan vi åkte nedför. Det gick jättefort och när vi kom ner var vi hur blöta som helst av allt vatten som hade stänkt när vi åkte nedför och när vi väl kom ner. Vi åkte sen tillbaka uppför och trodde att tillbakavägen skulle vara lugn. När vi kom upp var det kolsvart och mitt i allt åkte vi nerför igen, minst lika fort som det första stupet. Värsta överraskningen! Väl nere igen kunde vi se slutet där man kunde hoppa av och då kändes det så bra! I kön innan åkturen var jag jättenära på att strunta i att åka men efteråt var denna karusell det som var det roligaste på hela dagen!
 
Efter många timmar inne på SeaWorld åkte vi för att äta middag på Pizza Hut och för att handla på Walmart. Nu ligger jag i sängen och måste verkligen sova då vi ska upp tidigt imorgon. Imorgon är det dessutom min 20-års dag och den ska firas på Disney World!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: