Happy Thanksgiving!

Idag åt vi middag vid det stora matsalsbordet ute i matsalen. Det var första gången jag åt där med min värdfamilj då de bara äter där vid särskilt speciella tillfällen. Maten var verkligen jättegod, det är svårt att bestämma vad som var godast. Kalkonen var så god tillsammans med potatismoset och sötpotatisrätten var god och spännande att smaka på. Efter middagen hjälpte jag till att duka undan och sen såg jag film tillsammans med mina värdföräldrar och äldsta tjejen. Det var skönt att smälta maten efter middagen, När den filmen var slut tog vi fram pajerna och åt efterrätt i soffan framför den öppna spisen och ännu en film. Pajerna var även dem riktigt goda. Pumpapajen hade för mig en väldigt främmande smak då jag inte är jättevan vid pumpa och den var inte lite god som äppelpajen. Den var helt underbart god och kändes som en äkta amerikansk äppelpaj. Vilken mysig thanksgiving det blev!
 
 
 
 
 
Senare på kvällen åkte jag och Maren iväg till flera olika butiker här i Holly Springs och Cary för shopping. Och shopping blev det verkligen! Black Friday var lite som den svenska mellandagsrean. Jag hittade mer än vad jag trodde och en del saker fick jag till ett helt fantastiskt pris. Mer om det imorgon!
 

Kommentera här: