Thanksgivingmiddag nr 2

Idag har vi firat thanksgiving en andra gång. Just nu är vi hemma hos en familj som min värdfamilj känner. Jag har träffat den familjen en gång tidigare, precis när jag hade kommit hit till NC. Det är en stor familj med fyra söner + att de barnens farföräldrar är här också. Eftersom att de jobbade i torsdags då thanksgiving var så firar de idag och då åkte vi hit för att äta middag med dem. Alla är jättetrevliga och jag är glad över att jag också blev inbjuden!
 
När vi kom hit kollade vi runt i huset och på gården. Huset är verkligen jättefint och det ligger precis vid en sjö som de har en egen brygga vid. Sen hängde vi i köket medan det lagades mat. När det var dags för middag hade de dukat långbord i köket och middagen var verkligen jättetrevlig. Och det fanns massor av mat! Det jag gillade mest var potatismoset med den friterade kalkonen (de hade friterat en hel kalkon i deras egna fritös). Till det serverades en hemmagjord cranberry sauce som var hur god som helst. Till efterrätt fanns det flera olika saker men jag orkade bara smaka på två saker, pumpatårtan och en mintchokladbrownie. Just nu sitter jag i soffan med S (äldsta tjejen i min värdfamilj) och försöker smälta maten. Det har gått mer än en timme sedan middagen och jag är fortfarande så fruktansvärt mätt. 
 
Nu verkar det som att vi snart ska börja åka hem då det tar cirka 1,5 timme att åka hem till oss. Det har varit en väldigt trevlig lördag. Det är alltid roligt att bli inbjuden till att göra saker med min värdfamilj och andra personer. Då känner jag mig ännu mer som en del av min värdfamilj!
 
 
 

Kommentera här: