Första Track Out dagen



Idag var det första dagen på P och R Track Out. Jag vaknade samma tid som jag vanligtvis gör men väckte nu bara de två äldsta tjejerna. De yngsta tjejerna fick ligga kvar och sova tills vi skulle iväg till skolan och när vi sen åkte iväg gick dem bara ut i bilen i sina pyjamaser. När vi kom hem igen bytte dem om och lekte sedan ute på gården. Medan de lekte åt jag frukost i soffan utanför ytterdörren och lekte sedan en stund med dem när jag hade ätit klart. 

Efter en stund gick vi in och pysslade. Jag gjorde en loppa. Jag har verkligen blivit expert på att vika loppor sedan jag kom hit! Precis när vi var klara med pysslet kom tjejernas kompis (som bor på samma gata) över och lekte. Hon var jättegullig och började prata med mig jättemycket. Så gullig! Medan de lekte hade inte jag så mycket att göra så jag kollade på film i mitt rum. Alltså fick jag lite egentid idag trots att jag jobbade. När det sen var dags att åka till skolan och hämta tjejernas systrar tog jag med mig dem igen. Direkt vi kom hem gick dem iväg till sin kompis (hon som var hos oss tidigare på dagen) och sedan kom min värdmamma hem och jag fick sluta lite tidigare.

Jag tycker att den första dagen på denna Track Out period gick bra. De har varvat mellan att leka jättebra tillsammans och att reta varandra något oerhört. Det kommer mest troligt vara så ett tag nu då de ska vara hemma tillsammans hela dagarna i tre veckor. Imorgon ska vi nog iväg till en park, något som de önskade. Det blir nog mysigt!

Kommentera här: