Skolstart och Skype

Nu är alla fyra tjejerna äntligen tillbaka i skolan efter sommarlovet. Igår var det de äldsta tjejernas sista sommarlovsdag men vi var tvugna att åka till deras skola en snabbsväng för att hämta upp deras nya schema. Det var spännande att åka dit efter så många veckor. Innan sommaren påbörjades nämligen byggnaden av en helt ny skolbyggnad + lite förändringar med parkeringsområdet. Det här är en väldigt liten skola och de har bara haft små byggnader som mer är som baracker. Den nya skolan skulle stå färdig inför skolstarten och det gjorde den. Haha, det blev blandade reaktioner där i bilen. Tjejerna tycket att det var kul att den var klar medan jag tycket att det var helt amazing. Det såg så fint, stort och väldigt amerikanskt ut. Området har också blivit så mycket finare! Vi gick in och hämtade deras schema och gick även omkring och tittade där inne. Det var jättefint och fräscht!
 
 

Idag var det alltså första dagen sen i juni som jag jobbade helt som vanligt. Jag fick iväg alla tjejerna till skolan och sen åkte jag hem till Simone där jag skulle träffa henne och Tessa. Vi hade nämligen planerat in ett samtal på Skype med Maren. Maren åkte hem i slutet av maj och det kan fortfarande kännas lite overkligt ibland att hon inte är kvar här i NC, hon var ju min bästa vän här. Det kändes så fel att se henne på en skärm istället för att hon satt där med oss men det var så kul att äntligen få se henne och höra hennes röst igen. Vi saknar henne så mycket!

Kommentera här: