Dan före dopparedan

Helt otroligt att det är julafton imorgon! Idag när jag kom hem från gymmet på förmiddagen började jag koka risgrynsgröt. Jag hade fått lite tips från min farmor när vi pratade i måndags och det var bra tips för resultatet blev så bra. Det var ju inte alls svårt att koka gröt! När gröten var klar skållade jag en mandel så att jag kunde lägga i den i gröten. Så som det ska vara! Sen fick min värdfamilj smaka på gröten. De tyckte det var gott men lite annorlunda. De äter ju inte risgrynsgröt så mycket som vi äter det hemma i Sverige. Jag älskade det och det smakade precis som det ska göra. Så gott! Idag kokade jag inte så mycket gröt eftersom att det var första gången och eftersom att jag inte visste om de andra skulle tycka om det. Förhoppningsvis kokar jag mer imorgon för jag vill absolut ha mer gröt nu när det är jul!
 










Jag har ju varit ledig idag och kunnat göra precis vad jag vill. På morgonen efter att jag hade varit på gymmet och kokat gröt så kollade jag bara på en film. På eftermiddagen åkte jag iväg till Target och Ulta och kollade runt lite. En sak som jag insåg var att det var väldigt speciellt att vara ute i julshoppings-hetsen när man själv inte är stressad över det alls. Jag har inhandlat alla mina julklappar och är så oerhört avslappnad inför julen så det var speciellt att gå runt där i butikerna som var fulla av männsikor som yrade omkring och sökte julklappar och annat inför julen. Själv var jag bara ute efter att hitta en ny hårborste och torrshampoo till mig själv. Det hittade jag inne på Ulta och innan jag åkte hem stannade jag på Starbucks och tog med mig en chai tea latte hem. Älskar deras röda holiday cups!
 



Efter middagen valde jag att stanna hemma istället för att följa med till gymmet en andra gång idag. Även om jag var ledig så sa jag att det var okej att de yngsta stannade hemma med mig eftersom att de ändå inte hade simmning. De fick vara hemma och leka istället för att behöva avbryta sin lek och åka till lekrummet på Lifetime. När de andra åkte iväg lekte de inne på sitt rum och jag såg dem inte ens förrän bara några minuter innan min värdmamma och dem kom hem igen. Så jag hade en rätt skön kväll inne på mitt rum med Sacha som kom och låg på golvet nedanför min säng.
 
 
Nu på kvällen har jag bärt ner alla mina julklappar och lagt dem under julgranen. Haha, jag minns hur det var förra året. Förra året var det ju min första jul med min värdfamilj och utanför Sverige. Jag visste inte hur det gick till, om man skulle lägga julklapparna under julgranen som vi gör hemma eller inte. Ingen gjorde det (bara några få från tjejerna som de hade gjort själv) och på julaftonskvällen när alla hade gått och lagt sig var det fortfarande inga julklappar under granen. Jag minns att jag var så nervös men att jag sent på julaftonskvällen smög ner och la mina julklappar där. Nu vet jag ju hur det går till. Att "jultomten" kommer och lämnar paketen mitt i natten så att de ligger där på morgonen den 25 december. Dock vet jag att det är okej att jag lägger mina julklappar under granen så det känns så bra att de ligger där nu. Då slipper jag känna den nervositet som jag kände förra året, haha.
 


Nu hänger även alla julstrumpor ovanför den öppna spisen. En sak jag såg när jag var där och kollade var att de i år har gjort det extra tydligt vilken som är min. På den lilla kroken som julstrumpan hänger på finns det en ram där man kan sätta in en bild. Idag såg jag att en av ramarna hade en svensk flagga och mitt namn. Det blev jag så glad över och jag är så lycklig att även jag räknas in i den här familjen!
 



 

Kommentera här: