Födelsedagsmiddag och presenter

Igår hade jag min födelsedagsmiddag på min favoritrestaurang, The Cheesecake Factory. Ingen blev förvånad när jag bjöd in till middag på den restaurangen. På eftermiddagen kom Madelen hem till mig och vi gjorde oss klara tillsammans. Jag använde min nya tröja från Express som jag köpte i söndags och kände mig jättefin i den. Efter klockan sex åkte vi till Crabtree Mall för att möta upp de andra. Eftersom att jag känner så många här så valde jag att bara bjuda in de som jag är allra närmast. Det slutade med att vi var tio personer. Jag, Simone, Tessa, Madelen, Lauren, Catherine, Melina, Jule och Zoe. Plus Zoe's kompis från Wales i Storbritannien som är här på besök just nu.
 
 
 
Vi fick vänta rätt länge på ett bord då vi var många och då det var flera större sällskap som hade frågat efter bord innan oss. Tur att restaurangen ligger på mallet så att vi kunde fördriva tiden med att kolla runt i butikerna. Alla blev jätteglada när vi tillslut fick vårt bord då alla var jättehungriga. Eftersom att jag hade mitt presentkort som jag fick i julklapp så valde jag att beställa min favoriträtt från deras meny: Chicken Madeira. Jag älskar den rätten så mycket men beställer den i princip aldrig då jag alltid känner att den är lite för dyr. Men nu passade jag på och det var så gott!
 
När alla var klara med sina varmrätter beställde vi cheesecake och eftersom att det kom fram att vi firade min födeledag fick jag den speciella födeledags-dekoreringen och ett ljus i min cheesecake. Personalen kom dit och sjöng för mig och sen fick jag blåsa ut ljuset. Som jag har längtat efter att få vara den personen som dem sjunger för! Jag har för länge sedan tappat räkningen på hur många gånger jag har varit på The Cheesecake Factory och varje gång jag har varit där så är det alltid flera födelsedagsfirande sällskap där. Jag vet inte hur många gånger jag har hört personalen sjunga Happy Birthday där och äntligen var det mig dem sjöng för. Jag var så lycklig och glad över det! Igår beställde jag en Oreo® Dream Extreme Cheesecake. Den passade perfekt att äta på min födelsedag!
 
Middagen var helt perfekt och jag är så glad att dem ville komma och fira min födelsedag ihop med mig. Jag var så lycklig hela kvällen. Över att få äta så god mat på min favoritrestaurang och över att få vara med mina fina vänner som jag tycker om så mycket. Förra året var jag på Disney World i Orlando på min födeledag och det här året var allt minst lika bra!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På middagen fick jag även lite presenter. Jag förväntade mig ingenting eftersom att vi inte alltid ger presenter till varandra när någon fyller år, utan ofta kommer vi bara på varandras födelsedagsmiddagar. Men igår fick jag två presenter. Av Jule och Melina fick jag choklad och ett presentkort på Starbucks. Det blev jag jätteglad över! Av Simone och Tessa fick jag en fin present påse. I påsen fanns det ett roligt kort och två presenter. Jag fick en porslinsmugg från Starbucks, med texten "Best Day Ever". Haha, jag blev så glad över den muggen och det blev många skratt. Den texten passar mig väldigt bra men det är nog framförallt jag, Simone och Tessa som inser det bäst då det är rätt så internt bland oss tre. Jag fick även ett presentkort på Express, min favoritbutik. Alla presenterna kändes så perfekta och jag blev jätteglad!
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: