Några mysiga dagar

I torsdags jobbade jag fram till att de yngsta tjejerna kom hem från skolan och på kvällen åkte ingen av oss till Lifetime som vi brukar göra på torsdagar. Istället åkte jag till de två äldsta tjejernas skola med hela min värdfamilj. En av M kurser på skolan är körsång och i torsdags hade eleverna där en julkonsert. Jag tycker att det är jättefint med körsång så jag tykcet att det var roligt att vara där och lyssna. De var jätteduktiga och konserten bidrog till en härlig julkänsla!
 

Igår kom ännu en jobbvecka till sitt slut och jag hade inga specialla planer inför helgen. Jag var inställd på en lugn fredagskväll hemma men blev inbjuden till Simone som hade huset för sig själv. Så igårkväll spenderade jag kvällen hemma hos Simone tillsammans med henne, Lauren, Sarah och Jazmin. Simone var gullig och bjöd oss på middag. Det var verkligen jättegott! Hon panerade kyckling som hon sen stekte i ugnen och till det gjorde hon en potatisgratäng. Så gott, jag har inte ätit potatisgratäng sen jag var hemma i Sverige. Till efterrätt gjorde hon en s'mores dip, något som vi har pratat länge om att göra. En stekpanna som fylls med choklad och mashmallows på toppen. Efter att det har stått i ugnen tar man graham crackers och doppar i pannan. Jag älskar verkligen s'mores och det här var ännu godare än de traditionella man gör vid en eld. På kvällen såg vi en film innan de andra åkte hem vid 1 på natten. Jag stannade kvar för en sleepover med Simone då jag idag skulle skjutsa henne till flygplatsen tidigt på morgonen.
 






Eftersom att vi lämnade Simone's hus redan innan klokan åtta imorse så blev det ingen längre sovmorgon för mig imorse. Jag tog dock vara på tiden då jag ändå var uppe så tidigt en lördag och stannade på gymmet på vägen hem från flygplatsen. Jag hann köra 20 minuter på en crosstrainer innan jag mötte upp Madelen för ett Barbell Strenght pass. Efter passet tog vi ett spontant beslut om att lämna våra väskor på Lifetime och istället åka till Lake Johnson Park för att ta en promenad. Det var jättesoligt och varmt ute idag så det var en härligt promenad. Jag har faktiskt aldrig varit där och det var verkligen så fint där. Mysiga trails inne i skogen och vacker utsikt vid den stora sjön som de hade broar över. Sammanlagt tog det en timme att gå den rundan vi gick och efteråt åkte vi tillbaka till Lifetime och duschade. Jag tror aldrig att jag har kickstartat en lördag på ett sånt härligt sätt och med så mycket motion.
 
När jag kom hem var jag för trött för att göra något så jag hängde på mitt rum fram tills middagen. Nu på kvällen har Madelen varit här. Vi åkte iväg en stund till Walmart och köpte med oss lite goda saker därifrån då det ändå lördag. Jag hittade en jätteliten burk med Ben & Jerry Cookie Dough glass och Hershey's candy cane choklad. När vi kom tillbaka såg vi på Solsidan och hängde inne på mitt rum. En mysig lördagskväll! Imorgon är det lucia och jag ska baka lussebullar tillsammans med Josefine.
 
 

Kommentera här: