En vecka till NYC!!

 
Äntligen är det bokat och klart: Om en vecka flyger jag upp till New York för en weekend i NYC! Jag kommer flyga ensam härifrån NC och sen möta upp Martina i NY för att umgås med henne en hel helg. Martina är en av de tre tjejerna som jag flög med från Stockholm och det ska bli så roligt att träffa henne igen efter sju månader. Roligt att bo på hotell också. I jakten på hotell lyckades vi hitta ett hotell mitt på Manhattan till ett väldigt bra pris för att vara så centralt. Ett modernt hotell där vi kommer bo i ett litet rum med en våningsäng, dock med delat badrum ute i korridoren. Det blir perfekt då vi i princip bara ska sova och sen vara ute.
 
Flyg och hotell är alltså bokat och klart. Nu under veckan som är kvar ska jag googla runt och se vad vi skulle kunna se och hitta på när vi är där. Har gjort det ett tag nu och det är verkligen så roligt att drömma sig bort till den underbara staden. Vi kommer till stor del göra väldigt billiga saker då det var förutsättningen för att båda skulle kunna åka just den här helgen. Att se mer av staden är något båda två vill göra vilket passar bra då det inte kostar särskilt mycket. Jag ska även hinna boka en bussbiljett från LaGuardia Airport till Grand Central där jag ska möta upp Martina som kommer med tåget från Connecticut. Jag har hört att Grand Central är en upplevelse i sig så det ska bli intressant att komma till den stora stationen. Åh vad jag längtar, bara en vecka kvar!
 
 
Jag och Martina uppe i Rockefeller Center (augusti 2014, vår första dag i USA!)

Kommentera här: