Museum, sushi och bakning

Oj vad fort den här veckan har gått, precis som de flesta andra veckorna! I onsdags hade vi återigen alla vanliga rutiner igen och allt flöt på väldigt bra även om de yngsta inte har varit i skolan sedan innan jul. När jag släppte av de två yngsta på skolan och började köra hemåt kunde jag inte låta bli att le och känna mig så lycklig. Det har varit tre roliga veckor men det är alltid lika skönt när allt går tillbaka till det vanliga. Det är skönt att vara ledig på dagarna igen! Mina lediga timmar ger även utrymme för fler samtal med personer hemifrån. Igår hade jag bokat in ett skypesamtal med Malin. Vi hade inte hunnit prata en ända gång sedan jag kom hit på grund av krockande jobbtider, resor osv. men äntligen hittade vi en tid som passade. Det var så mysigt att prata med henne! Vi pratade i hela 4 timmar och 15 minuter och jag hade lätt kunnat prata en timme till. Vi hade mycket att ta igen efter så många månader!
 
Igår var jag även med min värdmamma på North Carolinas Museum Of Natural Science. M (12-åringen) har börjat i någon slags girls-science grupp och det första mötet var igår. Det kommer vara min uppgift att köra henne dit på torsdagar och sen hämtar hennes mamma upp henne påvägen hem från skolan. Igår slutade min värdmamma skolan tidigt så vi följde båda två med M så att vi kunde se var man skulle lämna och hämta. När vi hade följt henne till rummet där de skulle vara var det två timmar tills det var klart, men vi stannade kvar på muséet och kollade på allt som fanns där. Det fanns mycket som var relaterat till djur så min värdmamma brukar vara där ibland med sin skola och göra en del praktiska saker då hon studerar till vererinär. Därför visste hon det mesta om stället. Det var roligt att vara där med henne och de två timmarna gick riktigt fort. Kul att ha sett ännu ett museum här i North Carolina!
 
 
 
Idag har jag varit ledig då min värdmamma var ledig från skolan + att de två äldsta tjejerna har varit hemma. Jag vaknade dock ändå rätt tidigt så på morgonen såg jag på TV med de yngsta innan de åkte med skolbussen till skolan. Till lunch unnade jag mig själv sushi för andra gången den här veckan. Så gott! Jag har även suttit i köket en lång stund med min värdmamma och diskuterat utbildningar, det svenska högskoleprovet m.m. Vi kom in jättedjup på det av någon anledning och till slut satt vi och försökte lösa matteproblem på gamla högskoleprov, haha. Jag berättade om att jag tycker matte är rätt svårt och att mattedelarna på högskoleprovet alltid är jättesvåra så hon försökte förklara. Hon är verkligen duktig på matte! Jag började på riktigt fundera på att öva lite på matte inför högskoleprovet innan jag åker hem härifrån. Jag fick lite hopp om att kunna lära mig något när jag hörde hennes förklaringar!
 
 
Jag har även hunnit baka Italian Doughnuts idag då jag hade en halv burk ricottaost kvar från matlagningskursen. De är helt otroligt enkla att göra och så mycket godare än köpta doughnuts. Dessutom blev de populära här hemma hos tjejerna. De tyckte om dem jättemycket så jag antar att jag lyckades med dem!  
 
 
 
 
 

Kommentera här: