Anmäld till kurs

Eftersom att kommer förlänga mitt år måste jag också ta mer credits på collage. Jag har ju tagit två matlagningskurser så jag var helt inställd på att inte ta en matlagningskurs denna gång, men det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Idag anmälde jag mig nämligen till en kurs som heter North Carolina Cookbook. Det är en matlagningskurs där man lagar traditionella rätter som är typiska för just North Carolina + att alla deltagare får en kokbok i slutet av kursen med recepten. Det som fick mig att välja denna kurs är för att det känns roligt att lära sig laga mat som är typisk för den stat som jag bor i och så ska det bli roligt att få en kokbok som jag sen kan spara. Kursen startar den 16 september och kommer vara varje onsdag i sju veckor. Jag ser faktikst fram emot att börja ta kurser igen!
 
Kursbeskrivningen låter intressant: Prepare a selection of recipes gathered from the coast to the mountains of the Old North State, and featured in the North Carolina Cookbook. Regional favorites include recipes for sweet potatoes, corn, turkey, ham, tomatoes, and squash. Each student will receive a copy of the North Carolina Cookbook in class to use to prepare recipes and to take home at the end of the course.
 

Kommentera här: