Museumsöndag

Denna söndag spenderade jag inne i downtown med tillsammans med Jazmin, Simone och Débora. Det har varit rätt kallt ute denna helg. Väldigt soligt och fint väder men blåsigt iskallt i luften. Så även idag, så vi valde att gå in på de två museum som ligger mitt i stan: North Carolina Museum of History och North Carolina Museum of Natural Sciences. Jag har ju varit på båda två en gång tidigare men det var roligt ändå att gå runt och kolla på allt som finns där. Dock fick jag se en ny sak på Natural Science museumet, nämligen fjärilsrummet. När jag var där med min värdmamma kunde vi inte gå in där då det var stängt. Där inne är det väldigt varmt (som ett tropiskt växthus) och så flyger det runt fjärilar. Det var det sista vi kollade på innan vi valde att åka hem. På vägen hem stannade vi på My Berry för att äta frozen yoghurt. Så gott!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: