Öppet hus på veterinärskola

Idag var det som sagt Öppet Hus på min värdmammas veterinärskola. Min värdmamma åkte tidigare imorse tillsammans med yngsta tjejen och med sina föräldrar. Jag skulle sen bli upphämtad här hemma av min värdpappa och de tre andra tjejerna som hade varit på tjejernas simträning. Det slutade dock med att han stannade hemma och jobbade så jag körde dit med tjejerna. När vi kom dit gick vi runt och kollade lite i området innan vi gick för att testa mjölka en ko. Min värdmamma var just på den stationen när vi kom dit så hon såg till att vi kunde testa mjölka den ko hon satt vid. Den kon hette Rina och var tre år. Jättegullig! Det var mycket svårare att mjölka en ko än vad jag hade trott men efter en stund fick man in tekniken. Rätt häftigt! Jag trodde dock innan att det skulle kännas konstigt men det gjorde det inte alls. När vi var klara där gick vi vidare och kollade inomhus och sen på hästarna, det som jag var mest intresserad av. Vi såg små gulliga Falabella-hästar och en häst som hade fått ett föl. Jag tyckte att det var roligast att gå runt och kolla på alla djur som finns där medan tjejerna var mer intresserad av att gå runt och leta gratis godis.

 

Det var roligt att hänga några timmar på veterinärskolan. Det är så himla mysigt där! Enligt mig var det bästa med dagen att se på hästarna och att testa mjölka en ko. När vi kom hem såg jag på Monsters University tillsammans med alla tjejerna. Det är konstigt att jag inte har sett den tidigare då jag älskar den första filmen. Den här filmen var verkligen så bra!

 

 





 




Efter att vi hade sett ytterligare en film blev jag så otroligt rastlös och kände att jag bara ville komma hemifrån en stund. Efter några sms hade jag bestämt att möta upp några tjejer på en restaurang för middag. Efter åtta åkte jag iväg och mötte Simone, Izabela, Maren och Jazmin på restaurangen Piola i North Hills. Jättegod mat och vi satt kvar ett bra tag och pratade när vi var klara. Skönt att det hände något roligt denna lördagskväll!
 

Kommentera här: