Brunch och födelsedagsfirande

 
 
 
Älskar lördagar! Idag tog jag en välbehövlig sovmorgon innan jag åkte och träffade Daniela för brunch. Vi träffades på La Farm Bakery, ett ställe som jag länge har velat besöka. Det är ett mysigt café som även säljer färskt bröd och fikabröd. Vi åt jättegoda mackor och lyxade sen till det med något sött. Jag testade deras Lemon Tart och längtar efter att åka dit snart igen och fika! Det slutade med att vi satt där i sammanlagt tre timmar och pratade om allt som hänt sen sist vi sågs.
 
När jag kom hem igen hade jag inga fler planer för dagen då R (yngsta tjejen i min familj) har sin födelsedag idag. Jag brukar försöka vara hemma på deras födelsedagar. Dock var de två yngsta i skolan idag då de hade en extra skoldag från det att de missade skoldagar tidigare i år då det var snowdays. Min värdmamma och S (äldsta tjejen) berättade att de skulle åka iväg och kolla på klänningar till S så jag följde med. Det slutade med att vi åkte till flera butiker och det var så roligt att vara med bara dem två. De gillar inte att shoppa lika mycket som jag gör så det är inget vi gör tillsammans särskilt ofta, så det var så roligt att göra det idag. S hittade flera klänningar och min värdmamma köpte lite nya saker till huset. När vi kom hem var vi bara hemma en liten stund innan vi tre åkte iväg igen för att hämta kinamat till middag.
 
Nu har vi nyss ätit glasspaj och R har öppnat presenter. Jag hade köpt Törnrosa Lego till R som hon blev glad över och började bygga på direkt. Det är alltid lika roligt med födelsedagar!
 
 
 

Kommentarer:

1 ɑ n n i k ɑ:

Mums!

Kommentera här: