Första advent och julbak

Den här thanksgivinghelgen har varit helt perfekt och så rolig, och idag var det första advent. Jag har ingen adventljusstake men jag försökte i alla fall skapa julkänsla så gott jag kunde. På förmiddagen hann jag prata med mamma och pappa en stund på Facetime innan Tessa och Simone kom hit vid elva. Vi hade nämligen bestämt att julbaka. Alla bakade något som känns juligt för just en själv. Tessa bakade mandelkakor som rullades i strösocker, kakor som alltid säljs kring jul i Tyskland. Simone bakade Christmas Cookie Bars fyllda med M&M'S och pepparmint. Jag valde att göra knäck, något som för mig känns väldigt juligt men något som jag aldrig har gjort själv. Det kändes som en jätteknepig uppgift men jag bestämde mig för att testa. Det fick bli knäck med en Maple Syrup som var det som kändes bäst men dock var det i princip en omöjlighet att hitta små knäckformar på affären, men till slut hittade jag några som kändes helt okej i storleken.
 
Det var jättemysigt att baka! Vi hade på julmusik i bakgrunden och stod och pratade medan alla bakade efter varsitt recept. Mina knäck blev bra för att vara mina första egenbakade knäck. Jag lyckades koka upp smeten utan att det brände fast i kastrullen och slutresultatet blev faktiskt rätt bra. Tessa och Simone tycke att de var goda och min värdfamilj som också fick smaka gillade dem jättemycket. Jag får nog se till att baka mer knäck snart för dessa kommer med säkerhet vara uppätna!
 
 
 
 
 
 
 
När vi hade bakat klart och städat upp i köket åkte jag, Tessa och Simone iväg till Tanger Outlet som ligger cirka 45 minuter härifrån. Jag har inte varit på någon outlet här i North Carolina då jag har hört att de inte håller samma standard som i till exempel Florida, men eftersom att det fortfarande är Black Friday helg så visste vi att de hade väldigt bra rabatter. Det var egentligen Tessa som verkligen ville shoppa på Tommy Hilfiger, men det slutade med att jag även hittade två tröjor där. Och jag som absolut inte skulle köpa något mer då jag nästan inte har några pengar kvar på kontot nu efter Black Friday helgen, haha. Vi hittade även en pizzeria där vi åt middag innan vi åkte hem till mig igen.
 
 
 
Nu på kvällen har vi ätit av det vi bakade tidigare idag och sett på film i vårt filmrum. Allt var jättegott och det var så mysigt att få avsluta helgen och denna första advent med dem! Imorgon är det måndag och jag ska åka till gymmet direkt efter att jag har skickat iväg alla tjejerna till skolan. Ett träningspass och en vecka utan sötsaker behövs verkligen efter denna långhelg!
 
 

Kommentera här: