Ännu en helg hemifrån



Förra fredagen reste jag upp till New York och även denna helg kommer spenderas hemifrån. Nu på kvällen har jag ätit pizza med min värdfamilj och sen packat min väska inför helgen. Vi ska nämligen till Biltmore Estate i Asheville imorgon. Det är en stor herrgård (sägs vara Amerikas största hem) i Asheville som ligger bland bergen här i North Carolina. Jag har ju varit i Asheville en gång tidigare och då åkte vi till Biltmore då vi jättegärna ville se det. Biljetterna var dock för dyra för att alla ville besöka det (vi var ju fem stycken tjejer) så det blev tyvärr inte av. Därför är jag jätteglad över att jag nu får chansen att se det! Imorgon åker vi redan klockan fem på morgonen då det tar ungefär fyra timmar att köra till Asheville. Då ska vi möta upp min värdmamma som redan är i Asheville då hon är där med sin skola just nu under dessa två veckors praktik. Det är därför vi gör denna tripp till Asheville just denna helg.
 
Vi ska äta middag där imorgon och då ska man vara uppklädd, så jag har packat ner en finare klänning. Sen stannar vi över natten, dock vet jag inte om det är i själva herrgården eller i något närliggande hotell. Det jag ser allra mest fram emot är att vi imorgon ska rida. Så roligt! Jag är så otroligt glad bara över att vi vistas bland hästar och att få rida känns ännu roligare! Jag har ju inte ridit sen jag var hemma så det är mer än ett år sen jag satt i sadeln. Åh, jag längtar så mycket!!
 

Kommentera här: