Höstmys

På lördag är det ju Halloween men det här året kommer jag dock inte fira halloween på samma sätt som förra året. Förra året var det ju min första halloween här i USA och jag var jätteglad över att jag fick uppleva det. Att vi åt middag ute på våra grannars garageuppfart tillsammans med familjer i vårt neighbourhood, att jag gick Trick-or-Treat med mina värdbarn och att jag sen åkte till Chapel Hill och Franklin Street med ett gäng kompisar. Det var en riktigt bra halloween helg! Det här året kommer jag vara i Asheville tillsammans med min värdfamilj och vi ska göra lite andra saker än de traditionella halloweenaktiviteterna. Därför är jag glad att jag förra året fick uppleva en riktig amerikansk halloween!
 
Jag försöker ändå skapa lite höstkänsla. De dagar då det regnar och då temperaturerna sjunker känner jag verkligen att det är höst men idag är det 23 grader och sol, då är det inte lika lätt. Det är ju inte poolväder ute längre då poolsäsongen är över men det är fortfarande så härligt väder ute då det är som idag. Det är soligt och varmt, men ändå lite kallare vindar än förut. Idag var jag med äldsta tjejen på hennes school conference (då både hennes mamma och pappa jobbar), lite som ett utvecklingssamtal men allt fokus på att prata om vilka betyg de har. S fick stå upp framför mig och hennes lärare och visa alla resultatspapper hon har samlat i sin pärm och så skriver läraren ner och ställer lite frågor. Jag har varit med henne en gång tidigare på det så jag visste redan hur det skulle gå till. S är verkligen duktig i skolan så det var intressant att lyssna på det hon berättade om sina kurser! Nu på eftermiddagen har jag hängt på mitt rum. Det är så mysigt att vara här inne nu när jag har mina ljus. Det doftar så otroligt gott här inne då ljusen doftar av pumkin och spices. Jag har dessutom köpt Belvita Biscuits som just nu finns med smak av Pumkin Spice. Jättegoda och det bidrar ännu mer till höstkänslan!
 
 
 

Kommentera här: