Hemma hos Hanna i Greenwich

På torsdagen den 6 augusti skiljdes jag och Kristina åt efter att ha rest tillsammans i tio dagar nere i Florida och på Bahamas. Vi åkte till flygplatsen i Miami tillsammans och gick sen till varsin terminal. Hon flög ju hem till North Carolina men jag hade fortfarande halva min semester kvar, så nu lämnade jag södra USA för att åka norrut. Jag flög från Miami till JFK i New York för att sen ta ett tåg från Grand Central till Greenwich i Connecticut. Nu skulle jag nämligen spendra helgen hemma hos Hanna, en svensk tjej som är au pair där. Vi kom i kontakt via facebook då vi planerade att göra vår Kanadatour tillsammans. Det slutade med att jag även kom hem till henne helgen innan vi åkte till Kanada.
 
Jag har ju varit på Grand Central en gång tidigare så den här gången var det enklare att hitta. Jag köpte en biljett och letade sen upp var tåget mot Greenwich skulle gå. När jag kom fram till stationen i Greenwich var Hanna redan där för att hämta upp mig. Vi åkte förbi en mataffär för att köpa något att äta innan vi åkte hem till henne.
 
 
 
 
Under de dagarna jag var där var hon ensam hemma. Hon var dock hundvakt medan hennes värdföräldrar var på semester och hennes värdbarn på summercamp. Så de här dagarna var jag och Hanna ensamma hemma hos henne tillsammans med deras söta hundar, Rusty och Ruggles. Jag blev helt förälskad i de hundarna, de var så gulliga. Sasha och Duffy är ju inte direkt så små (haha, speciellt inte Duffy) så det var så mysigt att vara med två hundar som kan sitta i knät eller som kan krypa nära en i soffan. Det var så mysigt att de var där med mig och Hanna.
 
På torsdagskvällen hann vi inte göra så mycket då jag inte kom fram till Greenwich förrän klockan nio på kvällen. Vi satt i vardagsrummet, kollade på tv och åt Ben & Jerry's innan vi gick för att sova. Vi lät även hundarna sova med oss i Hannas säng. Jättemysigt!
 
 
 
 
På fredagen sov vi länge och gick sen ner för att äta frukost. Sen gick vi ut på gården och hängde vid poolen resten av dagen. Förutom att huset var helt fantastiskt så hade de en pool på baksidan. Allt med det där stora huset var verkligen otroligt! Vi solade, badade, åt glass och lekte med hundarna. Rusty var så söt som ville leka med bollar hela tiden. Jag har aldrig träffat en hund som kan springa efter en boll så många gånger som han gjorde.
 
Efter några timmar vid poolen gick vi in för att duscha. Sen åkte vi över gränsen från Connecticut till New York och till The Cheesecake Factory för att äta middag. Jag åt Orange Chicken. Jättegott! Vi köpte sen med oss varsin cheesecake som vi tog med hem. Denna gång testade jag deras Vanilla Bean Cheesecake. Resten av kvällen såg vi på film och åt vår cheesecake i soffan.
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På lördagen åt vi frukost i vardagsrummet och gjorde oss sen iordning för att åka till New Haven. Vi hade nämligen bestämt att hinna besöka IKEA medan jag var där. Jag har bara varit på IKEA en gång under min tid här i USA då det ändå ligger 2,5 timmar bort från mig här i NC. Det är ju något speciellt med att se ett IKEA och att komma in där i entrén och särskilt nu när man är så långt hemifrån. Det känns verkligen som att vara hemma i Sverige! Vi gick runt där ett tag och när vi blev hungriga gick vi till restaurangen för att äta lunch. Det var väll egentligen det som var den största anledningen till att vi var där också. Självklart beställde vi köttbullar och jag valde prinsesstårta till efterrätt, det hade dem inte när jag var på IKEA i Charlotte. Maten var så god och prinsesstårtan var magisk. Det var så länge sen jag kände de smakerna, då blir det extra gott! Efter att ha gått igenom resten av butiken kom vi ut till foodshopen. Och herregud, de sålde ju lösviktsgodis där!! Vi plockade varsin påse och köpte lite extra saker, bland annat Marabou. Jag hade absolut ett stort leende på läpparna när vi gick ut därifrån, jag är så glad över att vi åkte dit!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi kom hem gick vi ut till poolen. Vi hoppade en hel del från trampolinen och försökte upptäcka hur djup poolen egentligen var. Haha, allt slutade med att jag fick ett getingstick på benet från en geting som bodde under trampolinen så då gick vi in. Roligt hade vi i alla fall fram tills dess. När det var middagsdags åt vi rester från dagen innan då vi hade tagit med oss våra rester från middagen på The Cheesecake Factory. Lyxigt att ha sån god mat två dagar i rad. Resten av kvällen packade vi våra väskor och gjorde oss redo för måndagen. Då var det nämligen dags för vår tour till Kanada.
 
 
 
 
 
 
Det var så roligt att vara hemma hos Hanna i några dagar! Jag gillade verkligen henne och det var så gulligt att jag fick komma upp och bo hemma hos henne trots att vi aldrig träffat varandra förut. Kul att få besöka Connecticut för första gången också!

Kommentera här: