Min värdfamiljs nya hund

 
 
Helgen i Chicago var perfekt på alla sätt och vis! Nu har två dagar hunnit gå på denna vecka och vardagen flyter på som vanligt. En ny sak som däremot har hänt är att vi har en ny liten familjemedlem här hemma. När jag satt på flygplatsen uppe i Detroit fick jag en bild på en hund som min värdmamma skickade. Hunden visade sig vara min värdfamiljs nya hund som har flyttat in här i helgen, Ollie 6 månader gammal. Haha, det hände verkligen på de få dagar som jag var bortrest på och det var tydligen också ett rätt spontant beslut. Ollie har varit patient på kliniken min värdmammas veterinärskola och hade inget hem. De bestämde sig för att ta hem Ollie och nu fostrar min värdfamilj honom och så finns det en chans att de senare även adopterar honom. Så nu bor söta lilla Ollie med oss. Jag träffade honom för första gången igår på morgonen och så har jag hunnit vara med honom lite nu under dagarna när jag har varit ensam hemma. Han är så fruktansvärt snäll och så otroligt gullig. Både lekfull och lugn på samma gång och man märker verkligen att han vill ha kärlek. Om man sätter sig ner kommer han ofta och trycker sig jättenära en. En otroligt gullig hund!



Kommentera här: