En otroligt bra helg!

Förra veckan var verkligen bra! På måndagen skulle jag ju egentligen ha haft min första lediga dag efter de två yngsta tjejernas track out men fick ha alla fyra tjejerna hemma då skolorna var stängda efter förra helgens halkiga vägar. Vi hade dock en jättebra dag då jag tog med mig P och R hem till Tessa och hennes värdbarn för en play date. Vi var där i lite mer än tre timmar och tjejerna lekte jättebra tillsammans medan jag och Tessa pratade och höll koll på dem när de lekte utomhus. På tisdagen hade de yngsta tjejernas skola en tre timmars försening och när de till slut åkte iväg med skolbussen just innan klockan tolv var jag äntligen ledig. Första lediga dagen efter track out är alltid lika underbar! Då jag bara hade ett par timmar ledigt på grund av förseningen och att jag sen skulle hämta de två äldsta från skolan så stannade jag bara hemma och njöt av att kunna äta lunch och se en film i ett helt tyst hus. Resten av veckan var jag på gymmet varje morgon och resten av tiden spenderade jag mest hemma med något gott till lunch framför min dator. En riktigt bra vecka som sagt!
 


 
Jobbveckan var fort över och i fredags när jag slutade jobba åt jag pizza till middag med min värdfamilj och såg sen en film tillsammans med dem. Senare på kvällen åkte jag och Simone hem till Tessa som slutade jobba vid halv tio. Resten av kvällen satt vi i hennes rum och pratade och efter tolv bestämde vi oss för att vispa ihop en sorts vaniljkräm som Tessa fått i sitt paket hemifrån Tyskland. Vi fick ta ner elvispen till hennes rum då vi inte kunde vispa i köket då hennes värdfamilj sov. Haha, så där satt vi på golvet i hennes rum och vispade och låg sen även kvar på golvet och åt upp hela skålen innan det slutade med att vi sov över hemma hos henne.
 


 
I lördags vaknade vi efter tio på morgonen. Tessa skulle åka iväg på sitt cluster meeting så jag och Simone lämnade hennes hus just innan elva. Senare på eftermiddagen skulle jag på mitt cluster meeting som även Simone skulle följa med på. Hon behövde åka hem innan det men jag hade planerat och tagit med mig en träningsväska så att jag kunde åka till Lifetime och träna. Det är närmare att åka till gymmet från Tessa än hem till mig så det kändes enklare. Jag stod på crosstrainern i en timme innan jag gick och duschade. Jag älskar att ta med mig saker så att jag kan göra mig i ordning på gymmet innan jag åker någonstans. När jag var i omklädningsrummet var det nästan helt tomt på folk så jag stod där ett bra tag och gjorde mig i ordning och lyssnade på musiken som spelades. Sen åkte jag dirket Raleigh för att möta upp de andra för vårt meeting som denna gång var att vi gick och såg en basketmatch.
 
 
Efter matchen åkte jag, Simone och Sarah till Crabtree Mall för att möta upp Tessa. Vi fick ett stort behov av att åka till The Cheesecake Factory så vår lördagsmiddag blev där. Men jag har nog aldrig sett så mycket folk där! Det var fullt med folk som var på mallet och framförallt på The Cheesecake Factory så väntetiden var jättelång. Vi ville verkligen äta där så vi stog ut och till slut fick vi vårt bord. Alla var så otroligt hungriga då vi hade väntat så länge. Jag beställde en pasta som jag har spanat in i menyn så länge nu: Farfalle with chicken and roasted garlic. Jag har inte jättelätt att hitta pastarätter som jag verkligen älskar men det här var nog den godaste pastarätten jag ätit i hela mitt liv. Jag måste äta den minst en gång till innan jag lämnar USA. Så god var den! Efteråt beställde vi cheesecake men i take away boxar då vi visste att vi absolut inte skulle orka äta särskilt mycket av den där. Denna gång fick det bli en Chocolate Chip Cookie-Dough Cheesecake. Det blev en jättemysig middag och ett bra avslut på en väldigt bra lördag!



 
Igår avrundade vi helgen med en picknick i Dorothea Dix Park, en park med stora ytor som dessutom ligger så bra till så att man har en fin utsikt in mot Raleigh Downtown. Det var verkligen jättefint där! Vi visste att de lovade fint och varmt väder inför söndagen så en picknick kändes som en perfekt söndagsaktivitet. Och varmt var det! Solen sken och temperaturen låg nära 20ºC. En helt otrolig skillnad om man jämför med förra helgen då det faktikst kom en del snö och då jag var stucked i Tessa's hus hela helgen på grund av de halkiga vägarna. En vecka senare satt vi i en park med flip flops och solglasögon, haha. Som mest var vi tio tjejer där och vi hade det jättetrevligt. Alla hade med sig något som vi sen allihopa delade på. Det fanns nybakade brownies, wraps, frukt, kakor m.m. Jag älskar när vi har våra picknicks. Det är något av det bästa jag vet!
 
Efter picknicken hann jag bara hem en stund innan Tessa plockade upp mig och vi åkte hem till Simone. Där hängde vi med henne och på kvällen blev vi inbjudna att äta middag tillsammans med henne och hennes värdfamilj. Vi åt jättegod mat och cheesecake till efterrätt. Så gulligt att de bjöd in oss till det. På kvällen såg vi sen en film inne på Simone's rum innan Tessa skjutsade hem mig. Vilken otroligt bra helg det blev! Jag kände mig så glad igårkväll. Det var så mycket roligt som vi gjorde denna helg och det var svårt att inte bli glad av det fina vädret som var!
 






 

Kommentera här: