Födelsedagsfirande och annat

Den här veckan har jag skjutsat S till softball träningar hela veckan då hon har börjat träna det med deras skollag. Softball har stora likheter med baseball. Så igår hade de två yngsta tjejerna early release från skolan så då passade vi på att stanna kvar där under tiden S hade sin träning. Tjejerna lekte i lekparken och jag satt och kollade på träningen. Det var rätt underhållande och vädret var toppen!
 



När jag slutade jobba igår vid sex på kvällen åkte jag och hämtade upp Tessa innan vi åkte till Crabtree Mall. Vi gick till Victoria's Secret och plockade sen upp varsin cheesecake på The Cheesecake Factory innan vi åkte hem till Tessa för filmkväll. Vi åt nachos med ost och en guacamole som Tessa hade gjort, såg på film och åt våra cheesecakes. Denna gång valde jag en Dulce De Leche Cheesecake. Allt slutade med att vi somnade efter halva filmen och vaknade så at vi hann se de sista tio minuterna av filmen. Sen låg vi kvar i hennes säng en stund innan jag åkte hem och kom hem vid halv två på natten. Jättetrött men glad över att ha fått starta denna helg tillsammans med Tessa!
 



 
Den här veckan har jag även fått ett paket från Sverige, ett paket från mormor och morfar. Innehållet var helt perfekt, fyllt med Marabou choklad. Plus att jag fick en söt liten nyckelring som min mormor har gjort. Så det var ett paket jag blev jätteglad över!



 
Idag har vi firat min värdmammas födelsedag. Jag valde att spendera dagen med min värdfamilj då jag brukar försöka göra det då någon har sin födelsedag. Dock tog jag en rätt lång sovmorgon imorse. Så skönt efter en jobbvecka! De tre äldsta tjejerna har haft swim meet idag och ville så gärna att jag skulle komma och kolla när de simmade. Så när de åkte dit på eftermiddagen åkte jag till gymmet och hann träna en timme innan jag duschade och åkte till Pullen Park där simningen var. Det var kul att hinna se dem simma och jag vet att dem var jätteglada över att jag var där och kollade. Dock var det rätt tråkigt att sitta där då de inte simmade, och de hade rätt långa avbrott mellan sina starter. Och så var det jättevarmt inne i simhallen men jag är glad att jag åkte dit ändå!
 


 
Simningen slutade efter åtta på kvällen och efter det åkte vi till Red Robins för att äntligen äta dagens födelsedagsmiddag. Det är så mysigt att gå ut att äta på restaurang med min värdfamilj då vi inte gör det allt för ofta tillsammans. Vi åt jättegoda hamburgare och fick höra när serveringspersonalen sjöng deras egna Red Robin birthday song för min värdmamma. Sen åkte vi hem och åt cheesecake och så öppnades det födelsedagspresenter. Jag hade beställt en personlig prydnadssak åt min värdmamma. En kub som ser ut som att den är i trä och så är det tre olika bilder på den. På framsidan valde jag att skriva hennes namn och på baksidan skrev jag Happy Birthday och även Grattis På Födelsedagen. Hon blev jätteglad över den! Det var så kul att få spendera lite extra tid med min värdfamilj idag så att jag fick vara med och fira min värdmammas födelsedag. Det blev en bra lördag!



 

Kommentera här: