Free Cone Day

Veckan rullar på! Igår lyxade vi till en vanlig tisdag med glass. Dairy Queen hade Free Cone Day så efter att jag hade lämnat av S på sin soft ball practise och hade M ensam med mig i bilen hem så tog jag med henne till Dairy Queen. Vi fick varsin gratis ice cream cone som vi åt i bilen påväg hem. Det har verkligen börjat bli så varmt nu på dagarna så det var gott med glass i värmen och M verkade glad över att jag tog med henne för att äta glass.
 
 
 
På vägen hem såg vi dessutom något som jag upplevde som så otroligt coolt. När vi svängde in i vårt neighboorhood såg jag något stort på gångbanan. Jag såg att det var något som liknade en sköldpadda och första tanken var att det såg ut som en trädgårds-prydnad men så såg jag att det var en riktig sköldpadda. Jag är ju redan nog excited över att se mindre sköldpaddor i det vilda här då det abolsut inte är något som förekommer i Sverige. Men jag har aldrig sett en så stor vild sköldpadda här så jag blev så chockad. Haha, jag stannade bilen, backade tillbaka och nästan skrek till M att det var en sköldpadda på gångbanan. Och hon blev minst lika excited över det då det tydligen var en Snapping Turtle. Då mina värdbarn är otroligt intresserad av djur så berättade hon om denna sorts sköldpadda på vägen hem. Detta var verkligen dagens happening, haha!
 
 
 
Idag har det varit jättefint väder igen så jag valde att ta en promenad i vårt neighboorhood istället för att åka till gymmet idag. På morgonen när jag hade fått iväg alla tjejerna till skolan åt jag en god frukost innan jag gick ut för att promenera. Det var jättevarmt men härligt att vara ute i solen. Och det var verkligen annorlunda att promenera i vårt neighborhood då det är så mycket nytt som har byggts sedan jag promenerade här sist. Jag har säkert gått några månader sedan jag gjorde det och det såg verkligen helt annorlunda ut på en del platser. Roligt att se allt som har hänt så det fanns mycket att kolla på under tiden jag gick. Både nya hus, nya vägar och massor av fina blommor. Skönt att för en gångs skull göra dagens träningspass utomhus istället för inne på gymmet!
 
 
 
 

Kommentera här: