St. Patrick's Parade och Melodifestivalen

 
Vilken bra lördag detta blev! Jag gick upp rätt tidigt och har varit hemifrån större delen av dagen så det känns som att dagen har varit jättelång. Imorse vid nio körde jag till Raleigh Downtown där jag skulle möte Tessa och Simone för att se på en parade. Men, allt blev inte riktigt som vi hade planerat. När jag hade parkerat i downtown såg jag ett sms från Simone som hade varit tvungen att jobba på morgonen och inte ens hade åkt hemifrån när jag kom till downtown. Då hon skulle hämta upp Tessa på vägen så var alltså ingen av dem där jag kom. Jag bestämde mig för att börja kolla på paraden och vänta på att dem skulle komma dit.
 
På torsdag den 17 mars är det St. Patrick's Day så idag var det en St. Patrick's Parade som höll till inne i downtown. Innan jul var vi ju där och kollade på en Christmas Parade som jag gillade så jag tyckte att det skulle bli roligt att se ännu en parad. Och den var riktigt rolig att kolla på! Det vimlade av grönklädda åskådare, det var en härlig stämning och praden var riktigt underhållande. Massor av grönt, hundar, människor, dans, musik m.m. Det gjorde inte så mycket att jag var där utan några kompisar då jag ändå blev underhållen av paraden. Tillslut fick jag ett sms om att Simone och Tessa nästan var där, MEN precis när jag ser dem så passerar de sista personerna i paraden platsen där jag står och den är över. Då de missade det precis och vi orkade inte följa med paraden där den fortsatte längs gatan mot slutet. Jag är i alla fall glad att jag stannade kvar där för att se paraden även om jag var tvungen att stå där ensam. Det var så kul att uppleva detta härliga firande!
 
 
 
 
 
 
 
 
När jag lämnade downtown åkte jag hem till Madelen där vi var en stund innan vi åkte till Lifetime för att träningspass. Jättejobbigt var det, men jag körde extra hårt då jag visste att jag sen skulle åka och köpa en cheesecake. Vi tränade, duschade och åkte sen till Crabtree Mall. Jag var sällskap till Madelen medan hon shoppade innan jag köpte med mig en Chris's Outrageous Cheesecake från The Cheesecake Factory.
 
 
 
När jag kom hem åt jag middag och pratade med S i köket. Alla fyra tjejerna var ensamma hemma då mina värdföräldrar hade datenight nu på kvällen. Jag jobbade ju inte då S hade ansvaret medan dem var borta, så nu på kvällen har Madelen varit här och vi har hängt på mitt rum.
 
Vi har sett på finalen av Melodifestivalen och jag åt min cheesecake till det. Perfekt kombo! Det var så mysigt att vi kunde ha en Mellokväll tillsammans. Ibland är det perfekt med andra svenskar här om man vill göra sådana saker. Jag hejade stenhårt på Wiktoria med Save Me som helt klart var min favorit detta år, men jag kände hela tiden på mig att det var Frans som skulle vinna vilket han även gjorde. Tråkigt att Melodifestivalen är över för i år men jag är så glad att jag fick en Mellokväll tillsammans med Madelen!
 
 

Kommentera här: