Helg med vänner och sötsaker

I fredags åkte jag hem till Tessa på förmiddagen efter att jag hade varit på gymmet. Jag, Simone och Tessa gjorde sushi och umgicks i några timmar. När sushin var klar åkte vi till Tessa's yngsta värdbarns förskola där de hade en liten show. Ingen annan i Tessa's värdfamilj kunde gå dit så vi tre ställde upp och åkte dit för att se på barnens show. Det tog bara 20 minuter och efteråt åkte vi hem och åt sushin och satt och pratade tills jag och Simone var tvugna att åka.
 
 
 
 
På fredagskvällen åt jag pizza med min värdfamilj och såg på en film tillsammans med dem. Sen åkte jag tillbaka till Tessa ännu en gång den dagen. Simone och Tessa hade en college class på fredagskvällen och när den slutade vid halv tio på kvällen mötte jag upp dem hemma hos Tessa efteråt för en sleepover. Det här var sista helgen vi hade chans till att ha en sleepover innan jag åker hem så det var så mysigt att vi sov över hos Tessa en sista gång. Jag vet inte hur många gånger vi har sovit över där i Tessa's rum så det kändes lite tugnt att veta att det här var sista gången. Och Simone hade även gjort blåbärscheesecake, som en överraskning till mig för att jag är besatt i cheesecake och det vet dem om. Så gulligt, jag blev så glad över att hon hade tagit sig tid att göra det. Den var jättegod och vi hade en så mysig fredagskväll!
 
 
Igår vaknade vi rätt tidigt då Simone och Tessa skulle iväg på sin class igen. Eftersom att Tessa bor nära Lifetime och då jag ändå var vaken i tid så passade jag på att stanna på gymmet för ett barbell pass innan jag åkte hem. Det var skönt med morgonträning en lördag och att få duscha och göra sig klar för dagen.
 
 
Under dagen igår träffade jag Madelen. Vi åkte till Garner för lite shopping och jag fick med mig nya träningsskor hem från Rack Room Shoes och lite saker från Ulta. En bra shoppingrunda! Lördagskvällen spenderade jag med Tessa. Vi åkte först till Crabtree Mall då hon skulle lämna tillbaka en bikini på Victoria's Secret och jag hade cravings efter en cheesecake från The Cheesecake Factory. Vi åkte sen hem till Tessa där vi spontant började baka kakor klockan tio på kvällen. Och eftersom att det var så sent bakade vi nere i Tessa's rum för att inte störa hennes värdbarn som låg och sov. Haha, och det här var inte ens första gången vi har suttit med en elvisp nere i hennes rum. Allt slutade med att jag valde att spara min cheesecake som jag hade köpt istället för att äta både den och kakor. Vi satt sen i hennes säng, åt nybakade kakor och drack mjölk (så gott) och bara spenderade tid tillsammans innan jag åkte hem just efter ett på natten.
 
 
 
 
Idag har jag bara varit hemma. Det har varit en tråkig söndag med både regn och åska så det fick bli en mysig dag inne med tända ljus och lite extra tid i sängen. Jag har hängt lite med min värdfamilj, gjort lite måsten, pratat med mina föräldrar på Facetime och ätit min goda Lemon Meringue Cheesecake som jag köpte igår. Jag älskar den!
 
 
Det har verkligen varit en mysig helg full med goda sötsaker och så har jag fått spendera massor av tid med mina fina vänner. Nästa helg har min värdmamma sin graduation och det är min sista helg här i North Carolina. Det här var alltså min näst sista helg och det kändes så rätt att bara få ha kvalitetstid med mina bästa vänner istället för att göra något annat. Det kändes beydelsefullt för mig!

Kommentera här: