En vecka kvar till jul

Det är bara en vecka kvar till jul och jag fortsätter hitta på saker som bidrar till julkänsla. Igårkväll hämtade Tessa mig efter att hon hade slutat jobba. Vi stannade först på Starbuck's där jag bjöd Tessa på varm choklad med peppermint smak som de har på menyn nu kring the holiday season. Efter det åkte vi på jakt efter ett särskilt hus som tydligen skulle vara väldigt dekorerat så här kring jul. Vi visste vilken väg man skulle följa och att det är svårt att missa det, och det var det verkligen. Herregud så mycket juldekorationer! De som bor där hade hela trädgården full med lysande dekorationer, snurrande dekorationer och musik. Det mest fascinerande var att det till och med fanns skyltar var man skulle köra eftersom att det är så många som kör dit för att kolla. De hade även ett schema i trädgården för att man ska kunna se vilka tider ljusen är tända. Och där bor alltså någon. Helt otroligt!
 
 
 
 
 
 
 
På kvällen var vi och handlade lite saker vi behöver inför kommande matlagning och julbak. Det är rätt mysigt att mataffärerna här är öppna 24/7. Det är så lugnt där på sena kvällar. Vår fredagskväll slutade med att jag sov över hemma hos Tessa och att vi låg och pratade till klockan två på natten.
 
 
 
Idag vaknade vi inte förrän efter 12 och efter det hängde vi kvar sängen och i Tessa's rum ett par timmar till innan hon körde hem mig. Några timmar senare mötte jag upp henne och Simone på Bass Pro Shop där de anordnade så att man kan ta ett gratis foto med jultomten. Tessa ville så gärna åka dit så jag och Simone följde med för ett gruppfoto. Det bästa var att man fick en gratis utskriven bild med sig hem också, så nu har jag satt den i en ram. Ett fint minne tillsammans med mina två favoriter!
 
 
 
Dagens middag åt vi på Olive Garden då vi hade en sista middag tillsammans med Madrine som flyttar till New Jersey snart. Roligt att få prata med henne lite innan hon flyttar och maten på Olive Garden var god som alltid. Den här gången testade jag även en dessert där som jag delade med Tessa. Italienska Doughnuts med chokladsås och hallonsås. God avslutning på en bra middag!
 
 

Kommentarer:

1 Eleonora Adriana ♥:

Mysigt :)

Kommentera här: