Betala skatt, check!

 
Igår tog jag äntligen tag i den amerikanska skatten som ska betalas för år 2014. Min värdmamma var snäll som hjälpte mig med pappret som skulle fyllas i så det tog inte allt för lång tid. Jag hade dessutom bra information från min organisations hemsida + från taxes-mötet vi hade i februari. Jag anlände till USA precis på gränsen för att inte behöva betala skatt för år 2014, för att man på dem veckorna inte hinner tjäna tillräckligt mycket. Dock avrundar mina värdföräldrar upp min lön med cirka fyra dollar varje vecka vilket gjorde att jag kom över gränsen för att behöva betala. Dock blev min skatt bara sammanlagt $6 så det var inte särskilt farligt. Skönt att ha det gjort nu!
 
När jag skulle posta brevet idag så fick jag dessutom lära mig en sak som jag faktiskt inte visste. När man ska posta ett brev här så kan man bara lägga det i sin egen brevlåda så tar brevbäraren det när de kommer för att lämna post. Om man lägger i ett brev som man vill att de ska ta så fäller man upp den röda flaggan som sitter på sidan av brevlådan. Jätteskönt att inte behöva åka till postkontoret eller att behöva leta upp en brevlåda!
 

Kommentarer:

1 Yohanna Svensson:

AAAHA, så det är drf dem har en sån röd grej på brevlådan xD har aldrig fattat det i tex. sims xD

Svar: Eller hur! Jag har trott att den är till för att man ska veta om dagens post har kommit eller inte, men sen slog det mig att de aldrig fäller upp den när de lämnar posten. Man måste alltid gå ut och kolla ;)

Och i Sims lägger de ju tillbaka posten i brevlådan och fäller upp flaggan när man t ex väljer Betala Räkningar :)
Nathalie

Kommentera här: