Turks and Caicos, Mars 2016

Resan till Turks and Caicos Island som jag gjorde under springbreak tillsammans med min värdfamilj var så fantastisk! På riktigt, jag är så obeskrivligt tacksam gentemot mina värdföräldrar som tog med mig på denna semester. Det var en helt underbar vecka på en fantastisk resort vid en av de vackraste stränderna jag har sett!
 
På lördagen den 26 mars körde vi till flygplatsen i Charlotte här i North Carolina då vårt första flyg gick från Charlotte ner till Miami. Från Miami hade vi sen en mellanlandning innan vi flög vidare till Providenciales, Turks and Caicos. Min andra gång i Karibien eftersom att jag var på Bahamas förra sommaren.
 











 
Vi bodde på Beaches All-Inclusive Resorts och i Italian Village av de fyra olika delarna som fanns på resorten. Under veckan hann vi dock vara i alla delar av resorten då vi var vid olika pooler och åt på olika restauranger. Från vårt hotellrum hade vi utsikt både mot poolen och mot havet. Jättefint! Jag och mina två äldsta värdbarn bodde tillsammans inne i det rummet som hade en våningsäng + en till säng och så hade vi ett eget handfat i vårt rum. Och inte nog med att vi bodde på ett fantastiskt hotell. I många hotellpaket gick det att få butler service vilket vi hade, så vi hade under vår vecka en egen butler som ordnade med så mycket. Vår butler Bruce var så rolig och trevlig och gjorde verkligen vår vecka till den bästa. Det var svårt att inte känna sig bortskämd eftersom att han fixade med bokningar på restauranger och i frukostmatsalar, ordnade med privata cabanas vid poolen, kom med mat om vi var hungriga osv. Jag har aldrig upplevt något liknande, det var verkligen service på en helt ny nivå!
 
Eftersom att det var ett all-inclusive hotell så kunde vi äta precis vad vi ville, när vi ville och hur mycket vi ville. Vi åt så otroligt mycket goda saker, men jag kan knappt minnas att jag var riktigt hungrig en ända gång under den veckan vi var där. Frukostbufféerna var enorma, vi åt goda luncher och fantastiska middagar. Dessutom kom vår butler Bruce med snacks till poolen varje dag och så hade vi goda desserter på hotellrummet varje kväll. Vi åt så mycket god mat! Ett av mina favoritställen var Kimonos, en japansk restaurang där en kock lagade maten i mitten av bordet framför ögonen på oss. Jättegod mat och riktigt bra underhållning!
 
Under vår semstervecka var vi på resorten och njöt av det som fanns att göra där. Så det blev en riktigt härlig semester med massor av sol, bad, god mat, dagar vid poolen och aktiviteter. Vid stranden fanns det vattensporter som man kunde göra så vi har bland annat paddlat kajak och seglat. Jag visste inte att min värdpappa kunde segla och han tog med oss ut på några turer. Jättekul, för jag hade aldrig tidigare seglat på en sån segelbåt där det bara är som en bas med ett segel. En morgon åkte även jag och de två äldsta tjejerna ut med en glass bottom boat.
 
 En av de bästa sakerna som hände på semestern och som jag är så otroligt stolt över att jag faktiskt gjorde är att jag gjorde ett scuba dive. Att dyka i havet är något jag har haft en liten önskan om att någon gång våga testa göra men jag har samtidigt varit otroligt rädd för att verkligen göra det. Men så fick jag chansen att göra det nu på semestern och det kändes som att Karibien var rätt ställe för ett första scuba dive. Att ta dykcertifikat krävde en del dagars studier och träning så vi valde att gå den lite kortare kursen som innehöll ett par timmars övning i en pool och sen ett dyk i havet tillsammans med en instruktör. Den kursen gick jag tillsammans med mina tre äldsta värdbarn, så det var kul att vi gjorde det tillsammans. Vi fick alltså inte något dykcertifikat men det var roligt att vi kunde få testa på att dyka. Och det var så underbart!! När jag väl hade kommit över nervositeten över att hoppa i vattnet med en tub på ryggen så dök vi och det är verkligen som en helt annan värld där nere. Det fanns så mycket vackra fiskar och koraller och känslan av att simma omkring där nere var något av det bästa jag har upplevt. När vi var som djupast var vi 40 feet / 12 meter ner i havet. Helt fantastiskt! Så fort vi kom upp till ytan kände jag en stark känsla att jag ville dyka ner igen. Ovanför var det blåsigt och vågor medan det var så lugnt och tyst under ytan. Åh vad jag älskade att dyka och jag är så glad att jag övervann min rädsla för det så att jag fick uppleva detta!
 
Det blev alltså en underbar semester med massor av sol, bad, god mat, dagar vid poolen och aktiviteter. Jag är så glad över att jag fick följa med på denna resa så att jag fick spendera ett springbreak på ett så vackert ställe tillsammans med min värdfamilj som jag älskar så otroligt mycket. Det blev en vecka som jag sent kommer glömma!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 josephine Asplund:

Hoppas du får en fantastisk dag & lycka till med allt, kram <3

Kommentera här: