Dag 2 på orienteringskursen

Dag 2 på orienteringen har varit mycket lättare att fokusera på då jetlaggen inte har varit lika intensiv idag. Idag har vi pratat om barns olika åldrar. Det var intressant att höra eftersom att mina värdbarn har så pass blandade åldrar. Sen har även Amerikas Red Cross (Röda Korset) varit och föreläst om hjärt och lungräddning, skador och säkerhet. Det mesta har jag hört förut men föreläsningen var ändå jätteintressant då han som föreläste var en av de roligaste jag har träffat. Han föreläste med världens inlevelse och använde roliga ord och exempel. Han lyckades även blanda in Miley Cyrus, Justin Bieber och #Hashtags en hel del vilket gjorde det extra ungdomligt. Jätteroligt var det! 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter middagen hade jag bokat in ett skypesamtal med världens bästa Victoria som jag saknar så mycket. Mitt första skypesamtal i USA med någon hemifrån. Det var mycket mer känslomässigt än vad jag hade trott, så Victoria fick höra på både tårar och skratt innan jag var tillräckligt sansad för att kunna berätta om vad jag har varit med om hittils. Efter en timme var vi tvungen att avbryta samtalet då jag skulle ut på en kvällspromenad med Sverigetjejerna där vi även passade på att utforska området lite. Det var roligt att umgås alla fyra igen då vi är uppdelade hela dagarna. Jag och Elin är med i Jodys grupp medans Jenny och Martina är med i den andra gruppen och då alltid sitter i ett annat rum och lyssnar på föreläsningar. En promenad tillsammans där vi bara behövde prata svenska kändes som precis rätt kvällsaktivitet efter en lång dag plus att vi fick röra på benen efter att ha suttit stilla så länge och lyssnat. 
 
 
 
 
Imorgon är det den tredje och sista dagen på orienteringskursen här i NY. På eftermiddagen/kvällen åker jag och Jasmin till JFK där vi ska flyga till North Carolina och till våra värdfamiljer. Jag är så förväntansfull och så nervös, men gud vad jag längtar efter att träffa min underbara värdfamilj som är anledningen till att jag faktiskt sitter här på andra sidan atlanten idag!

Kommentera här: