Picknick i Duke Gardens

Idag hade vi vårt clustermeeting för juni månad. Kul att Debby är här i NC så att hon kunde följa med. Hon känns fortfarande som en del av oss även om hon inte bor här längre. Det var ett riktigt mysigt meeting då vi träffades för picknick i Duke Gardens i Durham. Jag har varit där en gång tidigare med Simone och Maren och det var lika fint denna gång. Vi satt i skuggan av ett träd i ett enormt grönområde och åt av allt som alla hade med sig. Efteråt promenerade vi runt i parken. Jag gillar möten som dessa då vi har chans att prata med varandra och inte bara ägna oss åt en särskild aktivitet. Det var så trevligt! Det var även två nya tjejer där som jag aldrig träffat tidigare. Sarah från Nya Zeeland och så en tjej från Sydkorea. Vi hade inga tjejer i vår grupp från de länderna så det var jättekul att träffa dem två!

Nu ser jag fram emot nästa möte som vi ska ha i juli. Då ska vi ha ett tvådagars meeting vid Jordan Lake där vi ska umgås, ha aktiviteter och campa. Vi ska sova över i tält och jag har aldrig tältat förr. Jag är så excited över det mötet och längtar så mycket!

Lördag på Southpoint

Även denna dag tillsammans med Debby blev riktigt bra! De hade inte lovat särskilt bra väder inför dagen (både åska och regn) så vi bestämde oss för att åka till downtown och kolla runt inne på museumen. Dock fick vi ett sms av Simone just innan vi gick ut till bilen, så vi ändrade oss och åkte till Southpoint Mall för att umgås med henne istället. Vi kollade runt i butikerna i ett par timmar och blev sen väldigt hungriga kring lunchtid så vi lyxade till det med lunch på The Cheesecake Factory. Jag beställde något jag aldrig testat där: Köttfärslimpa med potatismos, svampsås och grönsaker. Sååå gott med "husmanskost", det var helt underbart!! Jag hittade även två saker på Aéropostale. En tygväska och ett par nya solglasögon, två saker jag hade på min inköpslista inför nästa veckas resa till Kalifornien och inför resten av sommaren. Billigt blev det också. Väskan var nedsatt från $40 till $8 och solglasögonen från $20 till $5. Helt otroliga priser!

När jag och Debby kom hem igen så var vi ensamma hemma. Båda två var trötta efter en hel dag på mallet så vi blev sittande i soffan ett bra tag. Resten av kvällen spenderade vi med min värdfamilj då min värdpappa fyllde år idag. De var borta hela dagen precis som oss men nu på kvällen har vi sett på film och ätit glasspaj. Nu måste jag verkligen sova. Min klocka är ställd på 3.30 då jag ska hämta upp Felicia för att köra henne till flyplatsen och hennes morgonplan till Florida. Helt sjukt tidigt, men skönt att kunna hjälpa till! Sen ska jag hem och sova några timmar till innan jag och Debby har planer för hela dagen.

Chapel Hill och helgbesök

Då blev det fredag igen och denna helg har startat så bra då jag har besök över helgen. Igår hämtade jag Debby från busstationen i Durham och det var så roligt att träffa henne igen. Debby flyttade ju till sin nya värdfamilj i Maryland för bara några få veckor sedan, men jag har längtat så mycket efter henne även om det inte har gått så lång tid sen vi sågs. Det ska bli så rolig att ha henne ända till måndag! Igårkväll träffade vi Tugba och Evie för sushimiddag. Imorse när vi vaknade och jag hade fått iväg P och R till skolan gjorde jag och Debby frukost tillsammans. Vi lyxade till det med pannkakor. Perfekt start på morgonen!

Efter frukosten bestämde vi oss för att åka till Chapel Hill (en annan stadsdel cirka 40 minuter härifrån) för att utforska universitetsområdet och staden där. Jag har bara varit i centrala Chapel Hill en gång (på halloween förra året) så det var kul att se det igen. Vi promenerade runt i campusområdet och blev helt förälskade i det. Det var så mysigt med alla fina byggnader och parker. Sen kom vi till Franklin Street som är the mainstreet där. Vi tog en paus inne på Ben and Jerry där vi köpte glass. Gott då det var så varmt utomhus idag. Innan vi var tvungen att åka hem gick vi in på universitetsbiblioteket som mer kändes som ett museum. Det blev verkligen en härlig tripp!

Jag jobbade en liten stund när vi kom hem och sen åt vi middag tillsammans med min värdfamilj. Nu på kvällen har vi varit på Crabtree Mall. Jag spenderade alldeles för mycket pengar inne på The Body Shop. Det var inte alls planerat men när jag gick förbi och såg skylten med texten "Buy 3 and get 3 free" så kunde jag inte låta bli att köpa på mig en del fräscha produkter. Jag kommer inte behöva gå dit på ett tag nu! Vi avslutade med cheesecake på The Cheesecake Factory. Denna gång testade jag en Lemon Raspberry Cake Cheesecake. Jättegod var den och det var roligt att avsluta fredagen på mallet!