Road trip till Orlando

Efter nästan 12 timmars road trip är vi nu äntligen framme i Orlando. Bilresan var en upplevelse i sig, det var oväntat mycket som hann hända på vägen från NC. Det roligaste var att köra igenom stater som jag aldrig varit i. Sammanlagt  körde vi i North Carolina, South Carolina, Georgia och till sist Florida. Jag försökte fördriva tiden med att lyssna på podcasts. Vi har även en TV-skärm i taket som barnen kollade på film på. De hann se säkert 6 filmer  på resan och några av dem filmerna tyckte även jag var roliga att se på. Så det fanns gott om underhållning trots allt!
 
Under resan gjorde vi flera stopp. För det mesta blev det korta stopp men i South Carolina stannade vi för att åka igenom ett stort område där det lever vilda alligatorer. Vi såg dock bara en lite mindre alligator. Jättehäftigt var det, det är ju inte direkt någon vanlig syn!
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi kom fram till hotellet i Orlando och hade checkat in i receptionen körde vi till vår byggnad. Jag har fått ett alldeles eget rum, så lyxigt! Det är i samma byggnad som min värdfamiljs rum men jag bor på våning 5 och de på våning 2. Jag följde med dem snabbt och kollade på deras rum innan min värdmamma och jag åkte upp några våningar för att se var mitt rum låg. Rummet är jättemysigt! En stor säng helt för mig själv, en jätteskön soffa och en balkong. Det var väldigt mörkt ute men jag såg i alla fall att utsikten är mot golfbanan. Jag ser fram emot att gå ut på balkongen imorgon. Utsikt från näst högsta våningen är ju inte så dumt!
 
Nu har jag packat upp mina saker och ligger nu i sängen. Jag är verkligen jättetrött efter den långa bilresan så det ska bli skönt att sova i denna mysiga hotellsäng inatt. Perfekt uppladdning inför morgondagen, första dagen på semestern här i Orlando!
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Moster:

Kul med road trip! Bästa landet att åka bil i. Och vad härligt med stort eget rum. Have fun in Orlando! xoxo

Kommentera här: