Och där kom min förkylning!

 
Och där kom det: Jag har blivit sjuk! Det är verkligen ett mirakel att jag inte har blivit sjuk förrän nu. Redan i november innan thanksgiving blev en av tjejerna sjuka och efter det har det alltid varit någon som har gått runt och hostat här hemma. Först nu har jag blivit smittad. Dock är det rätt lindrigt så om det inte blir värre än så här så kommer jag förhoppningsvis ha ett bra nyår imorgon i alla fall. Det började redan i måndags med att jag kände av lite i halsen och blev jättenervös över att åka på en ordentlig förkylning som jag gjorde förra året innan jul. Då kunde jag knappt svälja för att min hals gjorde så ont. Igår och idag har jag känt mig sjuk men har kunnat dämpa det rätt bra med värktabletter, halstabletter och näspray så jag har varit okej. Nu håller jag tummarna för att jag inte ska känna mig sämre imorgon. De planer vi har för morgondagens nyårsfirande vill jag verkligen inte missa!
 
Eftersom att jag inte har känt mig på topp har jag idag inte gjort särskilt mycket. Har mest legat i min säng hela dagen och nu på kvällen stannade jag hemma när alla andra åkte till gymmet. Istället åt jag det som var kvar av min cheesecake från igår och såg på Historien om Solsidan på TV4 Play. Mysig onsdagskväll! Imorgon ska jag prata med min familj på Facetime en sista gång för i år och sen förbereda mig inför kvällen. Tänk att det är nyårsafton imorgon!

Kommentera här: