Christmas 2015

 
 
Det är Christmas Day och imorse knackade några förväntansfulla tjejer på min dörr. När vi gick ner så var det så mysigt och juligt i vardagsrummet. Julgranen och brasan var tänd och under grananen låg det nu massor av julklappar. Det har verkligen varit en mysig morgon. Vi har öppnat julklappar och ätit amerikanska pannkakor till frukost. Jag åt också lite risgrynsgröt för att det ger mig julkänsla. Jag är så glad över att jag nu har fått fira jul i Amerika tillsammans med min värdfamilj två år i rad. Dock kan jag knappt vänta på att få fira en vanlig svensk jul hemma i Sverige tillsammans med min familj nästa år. Det längtar jag så oerhört mycket till nu efter två år här i USA!
 
 
Det första vi gjorde på morgonen var att se vad som fanns i våra julstrumpor innan vi öppnade resten av paketen som fanns under granen. Varje år är det någon i familjen som är "jultomte" och delar ut alla paketen. Tjejerna ville att jag skulle vara det i år eftersom att jag inte kommer fira jul med dem nästa år. Så jag fick dela ut alla julklappar. Det var så härligt attt se alla barnen bli så glada över allt dem fick. Jag tyckte jag fick bra saker också. Efter att jag fick min enorma filt förra året så kändes det skönt att jag inte fick så enorma saker det här året, mer saker som jag kan ha användning för här. Det bådar gott inför att jag ska packa mina väskor i vår, haha. Jag blev i alla fall glad över det jag fick i julklapp i år!
 
 
I min julstrumpa fanns det Lindt Choklad, candy canes, en ansiktsmask och ett EOS läppbalsam med doften Strawberry Sorbet.
 
 
Av tjejernas mormor fick allihopa en stickad mössa och ett pannband som hon har stickat själv.
 
 
Två presentkort: Ett på The Cheesecake Factory och ett på Starbucks.
 
 
Ett doftljus med doft av candy canes.
 
 
 
Ett sett med olika make up borstar och en spegel som finns i ett praktiskt ställ.
 
 
Nio par örhängen som jag fick av R. Hon vet att jag älskar pärlor!
 
 
Ett par gulliga tofflor som jag fick av P.

Kommentera här: