Christmas Parade och Winterfest

Nu under december månad har jag försökt hitta på så mycket som möjligt för att få så mycket julkänsla som möjligt. Redan i slutet av november var det en christmas parade som hölls i Raleigh downtown. Klockan var just efter nio på morgonen när vi kom in till downtown och det här var nog en av de första helgerna då det var rätt kyligt ute men vi hade tur med att solen lyste. Paraden var vädligt rolig att se på. Det var en härlig blandning av människor som gick med i paraden och det var så fint att se alla pyntade släp. Även om det här var helgen innan thanksgiving så väcktes julkänslan redan här!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
För två veckor sen åkte jag in till Raleigh downtown tillsammans med Simone och Tessa där det var en Winterfest. Hela gatan där festen hölls var så fint julpyntad. Nu när jag har fått fira amerikansk jul så har jag även blivit förälskad i de gröna kransarna med röda rosetterna som finns överallt när det är holliday season här i USA. De kommer alltid innebära jul för mig! Den största anledningen till att vi var där var för att de skulle tända den stora julgranen i downtown. Medan vi väntade på det gick vi in i en lokal där de hade pepparkakshus som man fick rösta på. De var så fina och mycket roligare att se på än vanliga traditionella pepparkakshus.
 
När det nästan var dags för julgranen att tändas samlades vi framför en stor scen bland alla andra människor som var där. På scenen var det en kör som sjöng julsånger och sen fick alla vara med på en nedräkning inför att julgranen tändes. Och fin blev den! Därefter var det lite mer musik på scenen och vi gick även förbi skridskorinken som fanns där. Haha, vi gick även och träffade tomten som fanns där. Så mycket julstämning!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När det blev för kallt åkte vi till KFC för att äta middag. Även om jag har bott i USA i nästan 1,5 år nu så har jag aldrig ätit på KFC, så nu var det väll dags att testa det. Det var väll som typisk american fastfood. Jag vet inte om jag kommer jobba stenhårt för att åka dit igen men jag hade kunnat åka dit alla dagar i veckan bara för deras biscuits. Jag har verkligen börjat älska biscuits och deras var så goda! Resten av kvällen hängde vi hemma hos Tessa innan jag och Simone åkte hem efter klockan ett. Det blev en bra kväll med ännu mer julkänsla!
 

Kommentera här: