Christmas Party

Eftersom att det närmar sig jul vilket innebär att alla kommer umgås med sina värdfamiljer så spenderade jag söndagen tillsammans med ett gäng kompisar. Igår hade vi nämligen ett Christmas Party hemma hos Tessa som jag, Tessa och Simone hade planerat. Det var jag, Tessa, Simone, Tugba, Catherine, Lauren, Zoe och Madelen. Det var så roligt att så många kunde komma och kvällen blev helt perfekt!
 
Alla tog med sig en maträtt och en efterrätt som vi sen gjorde en buffé av. Jag hade gjort köttbullar eftersom att det är ett måste för mig på ett julbord. Det var faktiskt första gången jag gjorde köttbullar från grunden så jag var lite nervös över om de andra skulle gilla dem. Det gjorde dem, hela skålen tömdes och alla sa att de tyckte mina köttbullar var jättegoda. Och all mat var verkligen jättegod! Jag hade även med mig en julmust. Louise var på IKEA i Charlotte för några veckor sen och jag beställde då julmust av henne, nu när det ändå är jul. Det var så gott att ha det till maten. Jag fick direkt julkänsla av att bara känna lukten av julmusten. Så gott, det är något jag verkligen har saknat nu under december!
 
 
 
 
 
 
Efter middagen satte vi oss i en ring på golvet för att ha Secret Santa. Alla hade med sig en inslagen julklapp som vi satte nummer på och som vi sen lottade ut. Allt tog alltså med en julklapp och fick sen en julklapp. Det var så spännande, det går inte att komma ifrån spänningen som finns vid en julklappsutdelning. Det är så roligt att få öppna paket men också att få se om det paketet man ger till någon blir omtyckt. Jag hade köpt ett kit från The Body Shop med en handkräm och ett lip butter som doftade jordgubb. Mitt paket hamnade till slut i händerna på Tessa och hon blev jätteglad för det hon fick.
 
 
 
 
Jag drog nummer 6 och fick paketet som var från Zoe: Läppglans och blush från bareMinerals. Jag blev så glad! Jag har aldrig haft någon produkt från bareMinerals, jag har just nu inget fint att ha på läpparna och har bara ett blush så det här var en perfekt julklapp!
 
 
Tessa hade kommit på en bra idé då det gällde roliga julbilder. Vi satte upp inslagningspapper som en bakgrund på väggen och Simone hade gjort jättefina och juliga "accessoarer" som var fästa på pinnar. De var verkligen jättefina! Så med dem tog vi roliga bilder tillsammans. Så roligt att spara!
 
 
 
 
 
 
 
 
Kvällen avslutades med att vi åt av efterätterna alla hade med sig. Jag hade med mig lussebullar (de som jag och Josefine bakade på Lucia) och Peppermint Oreo's. Allt var verkligen gott och ingen gick därifrån utan att vara ordentligt mätt. Medan vi åt av allt det goda såg vi på Home Alone. Jag såg den filmen för många år sedan och hade glömt hur rolig den är. Det tyckte vi alla!
 
Det var så mysigt att hinna umgås lite extra med allihopa nu innan jul. Hela den här helgen ver verkligen toppen och den avslutades på ett perfekt sätt!
 

Kommentera här: