En mysig julvecka!

Vilken mysig jul det har varit och hela veckan har egentligen varit mysig! I fredags på juldagen var jag hemma med min värdfamilj hela dagen. Efter att vi hade öppnat julklappar på morgonen så lekte tjejerna med sina nya julklappar. Jag blev så glad när de yngsta tjejerna lekte med julklapparna jag hade gett dem och fick höra hur mycket de tyckte om dem. På dagen spelade jag även en del air hockey nere i  källaren med S. En av julklapparna till hela familjen var att mina värdföräldrar hade köpt ett nytt air hockey bord. Det är verkligen jättekul att spela så jag blev även glad över det bordet!
 
 
På kvällen åt vi julmiddag och det var första gången jag upplevde en äkta amerikansk julmiddag. Förra året åkte vi ju ner till Orlando den 26 december så då åt vi bara vanlig mat kvällen innan det. Men i år gjorde de en riktig julmiddag och det var ungefär som en thanksgiving middag men med en stor skinka istället för en kalkon. Gott var det!



 
Igår den 26 december vaknade jag först vid klockan ett och låg sen hemma med huvudvärk resten av dagen. På kvällen blev det äntligen bättre och jag åkte då hem till Tessa för att umgås med henne och Simone. Vi spenderade ju tid med våra värdfamiljer över julen så det var mysigt att få träffa dem igen. Vi låg i Tessa's säng och pratade om hur vår jul har varit. Sen åkte vi och köpte pizza då ingen av oss hade ätit middag. Vi fick även vänta rätt länge på pizzan så när vi väl kom tillbaka var alla jättehungriga. Pizzan var då extra god. Senare på kvällen när klockan var efter elva gjorde vi en dessert som Tessa alltid äter hemma i Tyskland: Ungsbakade äpplen fyllda med marsipan och valnötter. Hon hade även gjort en egen vaniljsås som vi hade till. Det var jättegott och det var så mysigt att få en kväll med dem!
 





 
Idag har jag varit på Crabtree Mall tillsammans med Madelen och Simone. Tanken var att försöka hitta en outfit till nyårsafton så det var det vi sökte efter idag. Efter att ha letat en bra stund och inte hittat något så hittade jag äntligen en perfekt nyårstopp inne på H&M som jag är jättenöjd över! Madelen åkte hem efter en stund och jag och Simone gick och åt lite mat i foodcourten. Jag åt en pizzaslice från en pizzeria som finns där. Enligt Simone är det den godaste pizzan hon någonsin har ätit så jag var ju tvungen att testa, haha. När Simone åkte hem gick jag in en sista sväng på Express då de idag hade 50% rabatt på allt i hela butiken. Jag var sist kvar i butiken när jag var klar men gick i alla fall därifrån med två fina toppar. Planen var inte att shoppa mer än en nyårstopp idag men jag är jättenöjd över det jag fick med mig hem!
 
Det har verkligen varit en mysig julvecka och imorgon är det äntligen min födelsedag! Jag ska fira den med min värdfamilj och på tisdag ska jag ha en födelsedagsmiddag med ett gäng kompisar på The Cheesecake Factory. Det ska bli så trevligt!
 

 

Kommentera här: