Knäck

Det är julvecka och jag har en så härlig känsla i kroppen! Alla mina julklappar är inhandlade och inslagna, jag har lyckats få massor av julkänsla nu under hela december, alla i min värdfamilj är lediga mer och mitt schema går absolut inte att klaga på den här veckan. Det visade sig visst att de två äldsta hade två till skoldagar innan de får jullov så de har varit där idag plus att de har en halvdag imorgon. Idag jobbade jag mellan 7.30 - 10.00 på morgonen men min värdmamma skjutsade de två äldsta till skolan. Jag var hemma med de två yngsta men de sov ända till nio så efter det hann jag bara hjälpa dem att göra frukost och att slå på TV:n till dem innan min värdmamma kom hem.
 
På förmiddagen hann jag även koka knäck. Det här var andra gången jag gjorde det och den här gången blev det tusen gånger bättre. Det var lika enkelt att koka som förra gången men den här gången hade jag bättre kontroll på när det var färdigt. Jag valde att göra rätt mjuka knäck den här gången så jag gillar när dem går att tugga på och jag fick dem precis som jag önskade. Smeten blev inte lika hård som förra gången så den här gången hällde jag smeten i en kanna så att jag kunde hälla den i formarna. Nu använde jag ju riktiga knäckformar, de som jag hittade på The Scandinavian Christmas Fair. Knäcken blev supergod och nu har vi en hel burk fylld som vi kan äta nu under julveckan. Mina värdbarn älskar dem så jag fick säga att vi borde äta färre per dag istället för att äta alla på en gång så att de inte tar slut direkt, haha.
 
På eftermiddagen var jag ensam hemma en stund och hann prata med min farmor på Facetime. Det var jättelänge sedan vi pratade så det var mysigt. Det är roligt att få berätta saker som har hänt och få höra om saker som händer hemma. Vid två hämtade jag de två äldsta tjejerna från skolan och sen hände det inte mycket innan middagen. Dagen avslutades med att vi allihopa åkte till gymmet då tjejerna hade simning. Vilken bra dag det blev ändå! Imorgon jobbar jag bara fram till fem och sen är jag ledig resten av veckan. Igårkväll när jag såg mitt schema blev jag jätteglad över att se att jag är ledig onsdag till söndag. Självklart kommer jag spendera en hel del tid med min värdfamilj eftersom att det är jul men det känns alltid skönt när schemat säger att jag är Off. Allt känns toppen den här veckan och idag är det dessutom bara en vecka kvar till min födelsedag. Ännu en sak att vara glad över!

Kommentera här: