Min födelsedag

Nu är jag 21 år gammal och inte mindreårig/underage som man är här i USA om man är under 21, och min födelesdag har varit jättebra! Eftersom att jag inte jobbade idag så sov jag rätt länge imorse. Under dagen träffade jag Madelen i några timmar. När det var dags för middag hade min värdmamma gjort svenska köttbullar för min skull. Åh vad jag älskar henne för det! Det var en god middag som var extra rolig att äta just idag eftersom att det var min dag idag.
 
 
Vid middagen fick jag min födelsedagspresent av min familj. Först fick jag ett kort av M som hon hade gjort själv. Det gulligaste var att hon hade skrivit på svenska och ritat svenska flaggor och kartor på kortet. Så gulligt att hon har ansträngt sig och sökt upp sådana saker!
 
Av hela min värdfamilj fick jag ett gulligt litet kuvert där det låg ett ihopvikt papper. Jag hade verkligen ingen aning om vad det kunde vara och jag blev så himla glad när jag såg vad det var jag fick. Jag fick två biljetter till musikalen Matilda som kommer spelas här i januari. Åh vad jag blev glad! Jag hade tänkt försöka skaffa biljetter till den musikalen då jag verkligen vill se den. När jag var i NYC i somras valde jag mellan Matilda och Mamma Mia men valde Mamma Mia eftersom att den skulle sluta visas på Broadway och då jag visste att Matilda skulle visas här. Och nu ska jag få se den! Eftersom att jag fick två biljetter så får jag bjuda med mig en kompis. Så kul, jag längtar så mycket och är så tacksam över min present från dem!
 
Jag hade även ett kuvert att öppna som var från min familj hemma i Sverige! Det kom med paketet jag fick till jul och har fått vänta till min födeledag. I kuvertet var det ett kort, en liten ängel och en sten med texten Älskar Dej och ett hjärta. Det blev jag glad över! Nu kan jag se dem varje dag och tänka på min familj.
 











Efter middagen åkte vi till gymmet då tjejerna hade simning. Min värdmamma såg till att vi kom iväg lite tidigare än vad vi brukar då hon visste att jag hoppades på att hinna till ett särskilt pass. Och det hann jag till så det blev ett hårt träningspass med min favoritinstruktör. Det behövdes efter några dagars jullov från gymmet. När vi kom hem från Lifetime åt vi födelsedagstårta. Precis som förra året så fick jag en cheesecake som min födelsedagstårta eftersom att det inte är en hemlighet här hemma att jag är helt galen i cheesecake. I cheesecaken fanns det 21 ljus som jag fick blåsa ut efter att de sjungit Happy Birthday för mig. Till cheesecaken hade vi vispad grädde och färska björnbär. Jättegott!
 



Jag är så nöjd över min födelsedag! Det betyder så mycket för mig att min värdfamilj ansträngde sig för att jag skulle få en bra dag. Nu på kvällen har jag sett en film inne på mitt rum, haft tända ljus och testat min nya ansiktsmask som jag fick i min julstrumpa på juldagen. Ett mysigt avslut på min födelsedag. Nu ser jag fram emot min födelsedagsmiddag på The Cheesecake Factory tillsammans med mina kompisar imorgon kväll!

Kommentarer:

1 LEXI - Poledancing Psycho:

Grattis på din dag då! Låter som du fick underbara gåvor och en perfekt middag! xx

Kommentera här: