Peppermint Bark Cheesecake

Denna tisdag gick fort. Jag skjutsade de äldsta tjejerna till skolan på morgonen, deras sista skoldag innan jullovet som nu har startat. Resten av dagen har jag varit hemma med de två yngsta medan min värdmamma har gjort ärenden och hämtat de äldsta från skolan. Jag slutade jobba vid fem och åt då middag med min värdfamilj och följde sen med till gymmet. Mitt nya favoritpass på tisdagskvällar är danspasset CardioFunk så det var jag idag. Just innan passet började fick jag veta att Simone skulle få en ledig kväll så när jag kom hem från gymmet gick jag bara in fem minuter innan jag blev upphämtad av Simone.
 
Vi mötte upp Tessa på The Cheesecake Factory för att köpa varsin cheesecake. Jag testar ju olika cheesecakes varje gång men idag valde jag att ta en som jag redan har testat en gång i början av december: Peppermint Bark Cheesecake. Den finns ju bara på menyn tillfälligt nu under the holiday season och sist gillade jag den jättemycket så jag passade på att hinna äta den en gång till innan den slutar serveras.
 
 
 
När alla hade fått sin cheesecake åkte vi hem till Tessa för att ha filmkväll. Alla ville se en julig film och Tessa och Simone fick välja då jag inte är så välbekant med alla amerikanska julfilmer. De valde en av deras favoriter: Christmas Vacation. Den var så rolig så nu är det en av mina julfavoriter också! Det var så mysigt att hinna träffa Simone och Tessa en sista gång innan jul. Nu kommer vi inte ses på några dagar eftersom att alla ska fira jul med sina respektive värdfamiljer så jag passade på att krama om dem lite extra. Vi har spenderat varje helg tillsammans sen i slutet av november och det är tillsammans med dem jag har lyckats få så mycket julkänsla!
 
Imorgon är jag ledig och jag ska starta min morgon rätt tidigt med ett CRT-pass på gymmet halv nio på morgonen. De två äldsta tjejerna har en extra simträning på morgonen så jag erbjöd mig att köra dem dit eftersom att jag ändå ska till Lifetime på morgonen. När vi kommer hem tänkte jag försöka koka risgrynsgröt för första gången. Det är ju jul och jag har inte ätit risgrynsgröt på länge nu. Det ska bli spännande att se hur det blir!
 
 
 

Kommentarer:

1 OLIVIA | 17,5 årig tjej i mediebranschen:

Dra mig baklänges vad gott!

Svar: Haha, ja den är såå god!! :D
Nathalie

Kommentera här: