Träning och cheesecake

Idag startade jag dagen med ett Barbell Strenght pass på gymmet. Nu har det gått några veckor sen jag började träna lite mer styrketräning istället för bara cardio vilket också har gjort att jag har hittat fler pass på gymmet som jag tycker om. Jag har även hittat en instruktör som jag älskar och jag försöker att gå på nästan alla hennes pass, så bra tycker jag att hon är. Det var länge sen jag var så här motiverad till att träna och är på gymmet nästan varje dag. Idag tränade jag dessutom lite extra hårt då jag hade något att längta till efter passet.
 
 
Efter passet tog jag en snabbdusch på gymmet innan jag åkte till The Cheesecake Factory. Jag försöker verkligen att spara goda sötsaker till helgerna men eftersom att jag kanske inte har sånna här lediga dagar på ett tag nu så valde jag att åka och köpa en cheesecake dagen till ära. Jag köpte med mig en Adam's Peanut Butter Cup Fudge Ripple Cheesecake och körde sen hem för att njuta av den. Och god var den! En vanlig cheesecake med chokladbotten och toppad/fylld med Reese's peanut butter cups, Butterfingers och caramel. Så gott! Jag hann också se dagens avsnitt av julkalendern. Jag har inte riktigt hängt med i vad folk hemma i Sverige tycker om årets julkalender men av det lilla jag har läst så verkar den inte som en av de mest populära, men jag älskar den. Kanske för att jag verkligen gillade Historieätarna och det här är ju i stort sätt samma typ av program men mer anpassat för barn. Jag gillar den i alla fall jättemycket och ser den varje dag. Så mysigt!
 
 
 
Nu på kvällen har båda mina värdföräldrar jobbat sent så jag ordnade middag till mig och tjejerna innan vi åkte till Lifetime. Det är så mysigt där nu med den stora julgranen som finns i lobbyn när man kommer in + med allt annat julpynt som finns lite överallt där. Det bidrar till julkänslan ännu mer. Medan tjejerna simmade satt jag en timme på en motionscykel vid fönstrerna där man ser ner till poolerna i simhallen. Då kunde jag se R simma sin simlektion medan jag tränade. Nu är vi hemma igen och jag har slutat jobba. Imorgon är det fredag, tjejerna har halvdag och sen startar deras jullov!
 

Kommentera här: