Lördag på Southpoint

Även denna dag tillsammans med Debby blev riktigt bra! De hade inte lovat särskilt bra väder inför dagen (både åska och regn) så vi bestämde oss för att åka till downtown och kolla runt inne på museumen. Dock fick vi ett sms av Simone just innan vi gick ut till bilen, så vi ändrade oss och åkte till Southpoint Mall för att umgås med henne istället. Vi kollade runt i butikerna i ett par timmar och blev sen väldigt hungriga kring lunchtid så vi lyxade till det med lunch på The Cheesecake Factory. Jag beställde något jag aldrig testat där: Köttfärslimpa med potatismos, svampsås och grönsaker. Sååå gott med "husmanskost", det var helt underbart!! Jag hittade även två saker på Aéropostale. En tygväska och ett par nya solglasögon, två saker jag hade på min inköpslista inför nästa veckas resa till Kalifornien och inför resten av sommaren. Billigt blev det också. Väskan var nedsatt från $40 till $8 och solglasögonen från $20 till $5. Helt otroliga priser!
 
När jag och Debby kom hem igen så var vi ensamma hemma. Båda två var trötta efter en hel dag på mallet så vi blev sittande i soffan ett bra tag. Resten av kvällen spenderade vi med min värdfamilj då min värdpappa fyllde år idag. De var borta hela dagen precis som oss men nu på kvällen har vi sett på film och ätit glasspaj. Nu måste jag verkligen sova. Min klocka är ställd på 3.30 då jag ska hämta upp Felicia för att köra henne till flyplatsen och hennes morgonplan till Florida. Helt sjukt tidigt, men skönt att kunna hjälpa till! Sen ska jag hem och sova några timmar till innan jag och Debby har planer för hela dagen.
 

Kommentarer:

1 ɑ n n i k ɑ:

Gott!

2 Anonym:

Hej! Jag skulle så gärna vela fara till USA som aupair o bla bli bättre på engelska. Men innan du åkte, var du då jätteduktig på engelska eller var du ok. För nu antar jag att du är duktig efter 1år i usa :) asså hur bra behöver man vara för att klara sig i början :)

Svar: Bra fråga! Jag var faktiskt riktigt dålig på engelska när jag åkte och jag kunde bara prata på en väldigt enkel nivå. Men generellt är svenskar bra på engelska så även om man inte känner sig duktig så klarar man sig som svensk bättre än vad man tror. Sen när man kommer hit och är tvungen att prata engelska för att göra sig förstådd så går det riktigt fort. Jag utvecklas varje dag och tycker allt oftare att det är lika enkelt att prata engelska som svenska. Det är något av det roligaste med att bo här, att man får chansen att utveckla sin engelska så pass bra!

Kul att du vill åka hit till USA!! Hör av dig om du har fler frågor, jag hjälper jättegärna till :) (min mailadress: [email protected])
Nathalie

Kommentera här: