Promenad och kvällshäng

Veckan rullar på men just nu är allt inte riktigt som vanligt. Min värdmamma åkte i söndags ut till kusten där hon ska vara i två veckor. Hon är där med sin skola så det de ska göra är en del av hennes veterinärsutbildning. Min värdpappa jobbar också en hel del just nu så det är för det mesta jag och tjejerna här hemma. Veckan har hittils rullat på bra. Jag har skickat iväg alla fyra till skolan, hämtat från skolan, skjutsat till Cross Country träningar, gjort middagar och skjusat till simträningar. Jag gör ju aldrig middag här hemma så det är lite nytt. Min värdmamma har dock förberett middagar jättebra och fryst in en hel del så det underlättar jättemycket. Jag brukar även ta på mig ansvaret att mata hundarna morgon och kväll nu när inte min värdmamma är hemma och gör det. Så här kommer det rulla på nu den här veckan och nästa vecka.
 
Imorse var jag på Lifetime för att start dagen med Core. Jag har haft ett uppehåll från det under sommaren så det var skönt att komma igång med den sortens träning igen. Det kommer kännas i kroppen imorgon, det känner jag redan nu. Sen hämtade jag de två äldsta på eftermiddagen som vanligt och skjusade dem sen till Cross Country träningen. De hade bara en timmes träning idag istället för två så jag stannade kvar där i parken och gick en promenad. Det blev nästan en timmes promenad där i området. Jättevarmt var det då solen lyste och det var cirka 33 grader ute. Hemma skulle jag nog aldrig gå ut och gå i den värmen men här är det ju varmt mest hela tiden så det känns rätt naturligt. Svettig blev jag dock men det var skönt att göra något aktivit istället för att bara sitta där och vänta i en timme.
 






När vi kom hem väntade jag på att skolbussen skulle komma och sen hade vi fullt upp med snacks och läxor innan det var dags för middag. Idag jobbade jag bara till 18.00 så efter middagen tog jag en dusch och åkte sen till Cook Out och träffade Simone för kvällshäng. Vi köpte varsin milkshake och satt sen där i ett par timmar och pratade medan det mörknade ute. Mysigt med en kväll ute, det behöve jag efter att ha jobbat till nio på kvällen både måndag och tisdag.
 
Imorgon ska jag skicka iväg tjejerna till skolan och sen prata med Victoria på Facetime. Vi har inte pratat sen i slutet av juni så jag håller på att längta ihjäl mig efter att få höra hennes röst och efter att få berätta om allt jag har fått uppleva denna sommar. Åh vad jag längtar! 
 

Kommentera här: