Baseball game

Hela fredagen och lördagen har gått och jag har hittils en jättebra helg! Igår startade jag helgen med en fredagsmiddag på The Cheesecake Factory tillsammans med Simone, Tessa, Sheila och Sarah. Vi fick även träffa Sarah's syster Lara som är här på besök från London. Både Sarah och Lara är ju från Nya Zeeland men Sarah är au pair här i USA och Lara i London för tillfället. Roligt att träffa henne och middagen var jättetrevlig! Jag valde att äta Fried Mac and Cheese igen då jag verkligen älskar dem och så åt vi cheesecakes efteråt. Denna gång valde jag en Salted Caramel Cheesecake. God middag!
 
 
 
Idag sov jag länge och stannade sen i sängen och såg på film ett bra tag. På eftermiddagen tog jag mig dock upp från sängen för att göra något jag har sett fram emot att göra. Idag var nämligen jag och Sheila på baseball i Durham. Jag har verkligen velat gå på ett riktigt baseball game så länge då jag har velat uppleva det innan jag åker hem, precis som jag ville uppleva ett american football game. Jag och Sheila har pratat om detta jättelänge och nu när baseball säsongen startade i april så köpte vi biljetter. Vi såg Durham Bulls möta Charlotte i Durham Bulls Athletic Park i Durham. Jag har ju sett på när S spelar softball efter skolan så jag förstod i alla fall lite av hur spelat gick till. Durham Bulls fick ett poäng redan i den första omgången men sen gick det rätt segt och Charlotte's lag gick om då de fick två poäng under spelets gång. I slutet spelade Durham Bulls jättebra och fick ytterliggare två poäng. Det var så kul att se matchen med Sheila, pausunderhållningen var verkligen se så rolig att se på och kul att matchen slutade med 3-2 till hemmalaget Durham Bulls!
 
 
 
 
 
 
Efter matchen var både jättehungriga och stannade på Bojangles' för att äta en sen middag. Jag åt ju där senast i onsdags och har verkligen haft stora cravings efter Bojangles' mat sedan dess. Så gott var det och det blev ett bra avslut på en bra lördag! Imorgon ska jag hem till Simone på dagen där hennes värdmamma har ett clustermeeting med hennes au pair grupp. De ska göra sushi och Simone frågade om jag ville komma dit. Sushi är något av det bästa jag vet så självklart vill jag det!
 

Kommentera här: