Egen sushi och glass i solen

Helgen är slut och jag avslutade ju helgen hemma hos Simone där vi gjorde sushi. Det var verkligen roligt att göra det tillsammans med alla andra som var där. Vi fick själva välja vad vi ville ha i våra sushirullar av allt som fanns och sen rulla ihop dem. Jättegott blev det! Vi satt sen och pratade rätt länge innan vi åt tårta. Det var Simone's värdmamma som hade gjort tårtan och det var nog den godaste tårtan jag har ätit i hela mitt liv. På riktigt! Det var en blueberry and lemon cake och den var helt magisk!!
 
 
 
 
 
Nästan alla åkte en stund efter att vi hade ätit tårta men vi var några stycken som blev kvar. Vi satt i vardagsrummet och pratade länge och tog sen en spontan tripp till Sunni Sky's för att äta glass. Jag har aldrig varit där och blev verkligen imponerad av deras lilla ice cream shop. De hade så många olika smaker. Alltifrån Mint Oreo till Rice Krispy Treats. Det gick även att få små samples av olika smaker så att man kunde smaka flera olika samker innan man bestämde sig. Till slut lyckades jag bestämma mig för Blueberry Cheesecake Ice Cream. Den var så god! Vi åt glassen utomhus då det var jättefint väder ute idag. Perfekt väder för glass! Jag följde sen med Simone hem igen en liten stund där vi hängde på hennes rum. Vi pratade och såg på Netflix innan jag åkte hem.
 
Nu på kvällen har jag bara ätit middag med min värdfamilj och sen hunnit duscha och se på film. Imorgon är det måndag och första dagen på de två yngsta tjejernas sista vecka hemma från skolan. Hoppas veckan går fort!
 
 

Kommentera här: