Field trip och cheesecake-kväll

Idag på eftermiddagen hade jag class. Jag går ju en interior design class på onsdagar och idag hade vi vår field trip med den kursen. Vår field trip gick till några olika butiker som sålde möbler och inredning. Det var kul att prata om inredning ute i butikerna istället för inne i klassrummet på skolan, så det blev ändå en bra class. Trots att det denna gång var på en söndag.
 




Jag var klar med min class vid sex och körde då till Crabtree Mall där jag träffade Simone. Så härligt att få krama om henne igen då vi inte har setts på ett tag nu när det har varit spring break och jag har varit bortrest. Vi insåg dock rätt snabbt att de flesta butikerna började stänga så vi satt utomhus och pratade en stund innan vi gick in till The Cheesecake Factory för att köpa cheesecakes. Denna gång köpte vi även mes oss bröd då vi för några veckor sen insåg att det är möjligt att köpa med sig baugetter av det bröd som man vanligtvis får bitar av när man äter där. Och då deras mörka bröd är to die for (så obeskrivligt gott) så var det en fantastisk nyhet. När vi fick vårt bröd och våra cheesecakes körde vi hem till Tessa som slutade jobba vid åtta.
 

Nu på kvällen har vi haft en mysig kväll hemma hos Tessa. Vi har ätit bröd, cheesecake och pratat om allt som hänt sen vi sågs sist. Så mysigt att få träffas alla tre igen! Brödet var som vanligt jättegott och denna gång åt jag en OREO® Dream Extreme Cheesecake. Sist jag åt den var på min födelsedagsmiddag i december så det var gott att äta den igen. Tillslut blev vi så mätta och låg kvar i Tessa's säng en stund innan jag och Simone åkte hem.
 
Imorgon börjar de två äldsta tjejerna skolan igen efter sitt spring break och jag ska vara hemma med de två yngsta som har sin track out. Tillbaka till rutiner helt enkelt!
 



Kommentarer:

1 Yohanna:

äter du cheeasecake varje dag typ? :D

Svar: Hahaha, det brukar jag och mina kompisar här fråga oss också ;) Nä, inte varje dag men på den senaste tiden har det blivit en cheesecake nästan varje helg. Bara för att det är så otroligt gott och för att jag har insett att jag inom en snar framtid inte bor kvar här längre och inte kan köpa dessa cheesecakes längre. Så jag passar på!
Nathalie

Kommentera här: