Pullen Park

Idag har det varit den sista dagen på mina två yngsta värdbarns Track Out och imorgon börjar de skolan igen efter sina tre veckors ledighet. Det här är ju den sista ledigheten de kommer hinna ha medan jag fortfarande är här så jag tyckte att vi skulle göra något roligt. När vi kom hem imorse efter att ha lämnat deras systrar på skolan åt vi frukost och gjorde oss klara. Sen åkte vi till Pullen Park i Raleigh. Det är verkligen en jättefin park som har en stor lekpark, en liten sjö med trampbåtar, ett tåg man kan åka som går på en tågräls runt hela parken och lite annat. Jag har varit i den parken en gång tidigare då jag var där med min värdfamilj när tjejerna hade en simtävling i simhallen som finns i parken. Kul att åka dit igen och hänga nere i parken istället!
 
Tjejerna lekte i lekparken och jag njöt av det fina vädret medan jag höll ett öga på dem. Det var så härligt då det var så soligt ute men dock väldigt varmt. När det var som varmast var det kring 30°C. Mer sommar än vår ju! Efter ett tag köpte vi tre biljetter till tåget. Det är verkligen ett gulligt litet tåg de har där och det är kul att få åka runt och se parken. Både jag och tjejerna hade det roligt på tåget, kanske mest jag då de har åkt tåget tidigare medan det var första gången för mig.
 
 
 
 
 

 





När tjejernas energi började ta slut var det dags för lunch och jag hade lovat att vi skulle åka till Dairy Queen för att äta lunch och glass. Det var länge sen jag åt deras Strawberry Cheesecake glass så jag älskade min glass och barnen var mer än nöjda!
 



Till slut kom hem efter att ha hämtat de två äldsta tjejerna från skolan. De två äldsta gjorde sina läxor och de två yngsta gick in på sitt rum där de kom på någon lek som de kunde sysselsätta sig med. Jag passade på att baka inför imorgon. Jag bakade en kladdkaka med vit choklad och saffran. Haha, att baka med saffran i april är kanske inte det vanligaste men jag hade kvar lite saffran från i december då jag bakade lussebullar och har länge velat testa en saffranskladdkaka. Så nu passade jag på att baka en. Imorgon ska nämligen jag träffa Tessa och Simone på förmiddagen för en promenad och en liten picknick så då ska jag ta med min kladdkaka och bjuda dem på den.
 
 
Jag slutade jobba vid fem på eftermiddagen och åkte då till Bass Lake Park med Madelen där vi gick en promenad kring Bass Lake. Det är en sjö med en jättefin trail runt som ligger här i Holly Springs, bara sex minuter från mig. Jag har länge velat åka dit men det har aldrig blivit av så det var kul att äntligen få åka dit. Vi promenerade ett varv kring sjön. När vi kom till ett skogsparti såg vi även ett rådjur som bara stod kanske tio meter från stigen. Så gullig! Det var så otroligt fint där vid sjön, perfekt för en promenad i kvällssolen! Imorgon är det även dit jag åker med Tessa och Simone för vår promenad och picknick. Det blir perfekt!




 

Kommentera här: