Fettisdagen

Happy Fat Tuesday! Idag bakade jag ju semlor då det är något jag saknar alldeles för mycket när det är februari och jag inte är hemma i Sverige, precis som förra året. Förra året bakade jag semlor för första gången och ville göra det även i år. Och de blev 1000 gånger bättre den här gången! De jäste bättre och den här gången övergräddade jag inte semmelbullarna så de blev mycket mjukare och godare. Jag hade en rätt mysig dag idag i köket medan jag var ensam hemma och bakade semmelbullarna.
 



Efter att vi hade ätit middag idag åkte min värdfamilj till gymmet och jag skulle inte dit förrän en timme senare då jag skulle på ett pass som började först vid sju. Så när de åkte monterade jag semlorna så att de skulle stå färdiga när alla kom hem från gymmet. När jag var klar åkte jag på ett roligt träningspass, ett gruppass som jag aldrig har testat förut. Det var en blanding mellan poweryoga, cardio och styrke med vikter. Roligt att testa något nytt!
 
Efter att jag hade duschat skyndade jag hem för att äntligen få äta en semla. Bra att ha tränat innan så att jag kunde äta den med gott samvete, haha. Och de var verkligen jättegoda! Det är så gott med hembakade semlor. Tänk att det krävdes att jag skulle flytta till USA för att börja baka egna semlor. Min värdfamilj hade redan ätit varsin då jag hade lämnat dem i kylskåpet tillsammans med en lapp om att de fick ta en. Jag visste redan att min värdmamma skulle gilla dem då hon älskade dem när jag bakade förra året. Det gjorde hon även i år, ännu mer till och med. Tejejerna var mer positiv detta år och min värdpappa som inte åt någon förra året smakade idag en för första gången. Även han gillade dem så det blev en succé här hemma. Men vem älskar inte fettisdagen och semlor?
 




Kommentarer:

1 Sarah:

De e så gott me semlor :)

2 Emma -Merakibeauty.se:

mummss :)

Kommentera här: